L3x02T/00 (L3D02T) (Toestel of techniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 11-11-2012, 16:19 (4200 dagen geleden) @ Jos Schmitz
Gewijzigd door Maarten Bakker, 11-11-2012, 16:24

Een antenne heb ik niet, wel kan ik vertellen dat het niet geheel ongebruikelijk is dat eenzelfde model (met kleine verschillen) door diverse nationale verkooporganisaties werd gevoerd onder hun eigen typenummer. Het nummer L3X02T/00 klopt dus wel degelijk en betekent dat het toestel door de Nederlandse organisatie gespecificeerd was. Het zustermodel L3D02T is door de Duitse organisatie gespecificeerd. Dit gebeurde duidelijk ook vaak in overleg (ik heb naar ik meen ergens gelezen dat er zelfs interne boeken met standaardmodellen waren waaruit een keuze kon worden gemaakt), zodat het wiel niet opnieuw uitgevonden behoefde te worden. Op dezelfde manier ging dat ook met modellen voor Andere Merken (zie bijvoorbeeld de Duitse modellen die hier onbekend waren als Philips maar wel als Aristona werden gevoerd).

Vaak werden alle zustermodellen dan in 1 fabriek geproduceerd, maar dat hoefde niet. Ik vermoed zeer sterk (*) dat jouw serienummer met WA begint? In dat geval was de productie (van waarschijnlijk beide modellen) ondergebracht in Wetzlar, Duitsland.


(*) Gebaseerd op de wetenschap dat er in Wetzlar vrij veel portables werden geproduceerd, en op de documentatie (via radiodatabase.nl) waarin het schema Duits aandoet en de meeste codenummers van onderdelen ook op Duitsland wijzen.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum