Microfoonsnoer (Gezocht)

door soundman2 @, Wouw, 23-12-2012, 11:19 (4152 dagen geleden) @ Doeve
Gewijzigd door soundman2, 23-12-2012, 11:52

Juist!
We hebben er een 20-tal van in gebruik. En ik ben wekelijks bezig met herstel. Soms een paar centimeter vanaf de XLR plug soms ook op een meter en dan wordt de lengte snel minder. Een fantastisch apparaatje voor test is er een van Behringer!. De betreffende kabel heeft twee dunne aders met daaromheen een folie en daar omheen een dunne gevlochten koper mantel als laatste de buiten mantel.
Deze kunnen dus totaal geen trek hebben. De Pope heeft in elkgeval een katoenachtige versteviging.
Dat de reden van mijn vraag.
Henk

Ben toch benieuwd welke kabel zo gauw stuk gaat. Er is kabel en kabel. Goede kabel hangt een prijskaartje aan.
Die katoenvulling heeft niet alleen Philips hoor. Wel had Philips naast microfoonkabel, ook nog afgeschermd netsnoer, 0,75mm2, al dan niet met een aardader erbij. Het oudste Philips microfoonsnoer had overigens massieve aders.
Ik weet niet wat je met je microfoonkabels doet, maar als je zoveel storingen hebt bij slechts 20 kabels, doe je iets structureel fout.
Ik heb zelf een audio verhuurbedrijf en er gaat echt wel eens een kabel stuk, maar zo veel?
Overigens weten veel mensen ook niet hoe met microfoonkabels om te gaan en hoe ze op te bergen.
Het bekende oprollen rond de arm is uit den boze. Daardoor wringt het binnenwerk zich kapot. Ook kinken en knopen zijn funest. Als de kabels vaak breken aan de kant waar een microfoon zit, dan wordt er toch wel veel of ruw mee gehandeld. Je kunt dan beter overgaan op draadloze microfoons.
Overigens heeft tasker kabels met diverse binnenkernen en ook een gevlochten buitenmantel . Ik Meen dat Tasker C128 aders heeft van 0,35mm en een gevlochten mantel+ katoenvulling. Die kabel is wat stugger, maar gaat beslist niet elke week stuk.Zoek je een mooie soepele pro kabel, dan is C301 beslist een aanrader
Er zijn overigens veel meer fabrikanten , zoals Belden, Cordial en nog vele andere.
Met de lowcost kabels van DAP en consorten, wil ik mijn vuilniszak nog niet mee dichtknopen.

Overigens kun je je vraag ook eens stellen op dit forum. Daar zitten ook nogal wat mensen die microfoonkabel professioneel gebruiken.

Soundman2


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum