regenweer aanbiedingen (Aangeboden)
ik heb nog een serie oplaadbare 12 volt batterijen waar in vanaf wil .ze komen uit mediche apparatuur en zijn dus van goede kwaliteid .
ze liggen wel al een paar jaar stil maar ik denk dat dit met " lead - acid batterijen geen probleem is ?
ze kosten per stuk 5 euro en alles kan mee naar driebergen , voor wie zijn objekten vlugger wil gelden de gewone nederlandse posttarieven .
1) een panasonic lr123r4pg 12 volt 3.4 ah / 20hr 13.5 x 7 x 6 cm
2) power sonic model ps-1242 12 volt 4.5 ah 9 x 10 x 7 cm 2 stuks beschikbaar !
3) vabo type dos3820 21.6 volt 1900 mah nickel -cadmium vattery charge 14 hour with 10% capacity 26 x 2.5 x 7 cm
4)yuasa npo8-12 12volt 0.8 ah 9.5 x 2.5 x 6 cm
5) panasonic lc-r121r3pu / 12 volt 1.3 ah / 20hr / 9.5 x 5 x 5 cm 4 beschikbaar
6) yuasa np2.3-12 / 12volt 2.3ah 18 x 3.5 x 6 cm 3 stuks beschikbaar !
ik heb ook nog deze prachtige professionele videorecorder " ikegami itc tvr321 , hij loopt prima , maar ik kan hem niet op de monitor testen omdat ik de nodige aansluitkabels niet heb ! het is in mooie staat en de kast is op een paar vlekken op het deksel na , in prima staat .extra foto's kunnen via mail . deze mag weg voor 50 euro
ook nog twee elementen , ( koelplaten ) geen idee voor of van wat . ze meten 22.5 x 12 x 3 cm en hebben 4 ic's van het type 2sc898v japan 6j2-b mogen weg voor 8 euro
Sonic Model PS-1242
Ik neem graag over de twee accu's:
2) power sonic model ps-1242 12 volt 4.5 ah 9 x 10 x 7 cm 2 stuks beschikbaar !
Ik ga er dan van uit dat ze nog te laden zijn.
In Driebergen geef ik je er 10 euro voor.
Is dat oké?
groeten,
Paul van der Mast
Ulvenhout
Sonic Model PS-1242
2 stuks panasonic lc-r123r4pg gaan naar paul van der mast .
regenweer aanbiedingen
Over de loodaccu's een opmerking: Deze zijn in volle toestand inderdaad jaren houdbaar, liefst koel bewaren. Als je de resterende klemspanning meet en deze is onder de 11V dan mag je ervan uitgaan dat ze de capaciteit duidelijk minder en de inwendige weerstand duidelijk hoger is dan toen ze buiten gebruik gesteld zijn.
Als de spanning veel lager dan 11V is, mag je ervan uitgaan dat ze gesulfateerd zijn en brengen ze 50 cent per kilo op bij de oudijzerboer.
regenweer aanbiedingen
hallo maarten
bedankt voor de info , maar omdat er ook een lader en een ontlader bijzat denk ik dat de batterije ontladen zijn voor de toestellen waar ze inzaten op non aktief gezet zijn ? of heb ik het mis ?
mvg , Rudy
regenweer aanbiedingen
Hallo Rudy,
Ik mag hopen van niet. Een natte loodaccu zou je volgens de juiste procedure wel ontladen kunnen opslaan zonder zuur erin, maar in een gesloten accu zit altijd zuur en dan moeten ze geladen worden opgeslagen.
Het makkelijkste is denk ik om de multimeter er even op los te laten.
regenweer aanbiedingen
Hallo maarten,
Bedankt voor deze uitleg. Ik ga er inderdaad van uit dat ze nog behoorlijk goed werken. Dus ik hoor graag welke klemspanning er nu op staat.
Groeten,
Paul
regenweer aanbiedingen
voor mij graag de videorecorder