Moviemaker versie 2.1.4028.0 Windows XP pro (Computertechniek)

door Ed van der Weele † @, Zeist, 12-09-2013, 20:42 (3887 dagen geleden) @ Alard

Heb ook nog steeds schokkerige beelden bij youtube. Ga het filmpje downloaden en speel het dan af dan gaat het goed. Dus zit bij youtube een probleem.

Haal de filmpjes dan eens een keer door een videoconverter. Door het omzetten van het ene naar het andere formaat heb je kans dat de fouten eruit worden gehaald.

Ik neem zelf regelmatig tv-programma's op via mijn satellietontvanger en een enkele keer zit er ook zo'n onwillige opname tussen. Door de opname om te zetten naar een ander formaat lukt de verdere bewerking dan wel.


Overigens heb ik het vermoeden dat Windows Moviemaker gewoon beschadigd is door een "omgevallen bitje" zoals dat wordt genoemd.
Vanmiddag heb ik een oude pc uitgegraven waar XP op staat en die heeft inderdaad Moviemaker aan boord. Mijn idee was om Moviemaker te dé-installeren en dan opnieuw te installeren, maar dat blijkt niet te kunnen. Moviemaker is kennelijk een onverbrekelijk onderdeel van Windows XP.
Zo'n simpele herstelmethode zit er dus niet in.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum