Barlow Wadley XCR-30 Mark 2 (Aangeboden)
Goede thuis gezocht voor een Barlow Wadley XCR-30 Mark 2. Ooit gekocht om vanuit Zuid Afrika naar Wereld Omroep te luisteren maar nu woon ik in Nederland.
Kan ook aangeboden worden via: http://www.marktplaats.nl/a/telecommunicatie/zenders-en-ontvangers/m765029496-barlow-wadley-xcr-3...
Barlow Wadley XCR-30 Mark 2
Ik zie geen prijs!
Henk
Henk , zie de link , staat op MP voor €150 . Eea inderdaad niet volgens de regels .
Groet , die andere Henk
--
Nuntius Transmittendus !
Heren,
Excuses - foutje. Ik vraag inderdaad Euro 150 maar sta open voor biedingen.
Groeten
Het is wel een degelijke radio, maar is wel aan de prijs. 75 Euro is iets reeler.
Pro: Zeer degelijke constructie, zeer laag batterijverbruik, speelt heel veel uren op 6 D-cellen. Goed te repareren met standaard componenten. Gevoeligheid boven 15 MHz is zeer goed bij een juist gebruik van de preselectie.
Contra: Slecht grootsignaalgedrag door breedbandige 1e MF met bipolaire transistors, is niet erg kruismodulatievast. Ongeschikt voor gebruik met een actieve breedband antenne of een langdraad antenne. Geen eenknopsbediening; afstemming is omslachtig. BFO niet erg stabiel, loopt gemakkelijk weg naast de 455 kHz MF. Zelfoscillerende 2e mixer, loopt van frequentie weg bij sterk ingangssignaal.
Met enige modificaties is er voor kenners wel een goede radio van te maken; dit vereist echter vakkennis en meetapparatuur. Zonder deze, niet beginnen aan modificeren en afregelen!
Ik heb in het verleden zelf een Barlow Wadley ontvanger gehad, en weet dus waarover ik praat. Zou er best wel weer een willen hebben, maar niet als het te duur is.
Nog steeds een foutje, bieden mag ook niet.
Enige tijd geleden vroeg iemand mij het eea over de Barlow Wadley die ik al weer enige tijd geleden heb verkocht.
Hieronder mijn commentaar destijds weer gegeven (tussen strepen).
Opgemerkt moet worden dat mijn BW niet groen maar grijs gespoten was en ikzelf een groot aantal mod's heb uitgevoerd.
De ophanging van beide Varco's verbeterd door stalen hulpbeugels met lagers in de kast te monteren waarin de beide assen "beweeg vrij" rondgedraaid kunnen worden.
Ook een aantal andere schoonheidsfoutjes, slechte schakelkontakten an andere kleine probleempjes, op gelost.
Voor de rest een leuke maar zeer zware vakantie ontvanger.
Ik luisterde in die tijd juist naar een Z-Afrikaans radiostation die vóór de uitzending een vogeltje liet zingen/fluiten.
Groet, ruud
==================================================
Die van mij was de bekleding (vinyl) een beetje losgelaten.
Werkte echter prima en was compleet.
Ik heb hem verkocht aan een gebruiker. Een verzamelaar zou er misschien een hoog bedrag voor betalen maar ik heb hem verkocht voor 75 euro. Ik blij, koper blij.
Misschien een zeer mooi exemplaar 100 euro maar dan houdt het op.
Het probleem is dat er in Nederland niet zoveel van verkocht zijn.
Waar je op moet letten is dat de ophanging voor de variabele afstem C's slecht is.
Ik had voor beiden een extra steunbeugeltje met asgat ingebouwd.
Succes in ieder geval.
groet, ruud PA0ROJ
================================================
Graag een vraagprijs vermelden.
Paul
Forumbeheer
Ah! Dat is dus de vraagprijs.
Jij mag dan wel open staan voor biedingen, dit forum staat daar niet voor open.
Paul
Forumbeheer
Deze draad gaat echt de verkeerde kant op. Ik sluit deze draad.
Paul
Forumbeheer