Sony camera avc-3200se (Aangeboden)
door rocus, 29-06-2014, 09:05 (3792 dagen geleden)
Oude jaren 70 sony camera. Met twee lenzen. Inclusief handleiding.
Werkt.
Foto kunt U zien op marktplaats.
Vraagprijs: minstens 20 euro
Sony camera avc-3200se (opmerking, apparaat blijft te koop)
door Maarten Bakker , Haarlem/Delft, 29-06-2014, 11:24 (3792 dagen geleden) @ rocus
Gewijzigd door Maarten Bakker, 29-06-2014, 11:33
Dus als er op MP 30 euro wordt geboden, vissen we hier voor de vaste verplichte vraagprijs van 20 euro achter het net?
De vraagprijs als openingsbod formuleren mag hier niet, het tegelijk (eventueel voor meer geld) op marktplaats adverteren mag zo te zien wel maar is alsnog een goed recept voor gedoe.
Op het andere forum is (door schade en schande wijs geworden) informeel het advies om 24 uur/1 werkdag/36 uur of iets in die richting te wachten voordat je de aangeboden waar op een andere manier kwijt probeert te raken. Immers adverteer je op het forum omdat je medeliefhebbers iets gunt.
Overigens hulde dat je medeliefhebbers dat gunt, bovenstaande is ook niet als scherpe kritiek bedoeld maar gewoon om je attent te maken op de forumregel (vaste vraagprijs) en waar elders regelmatig problemen uit ontstonden simpelweg om die hier te voorkomen.
door rocus, 29-06-2014, 12:07 (3792 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Ik had hem op marktplaats staan omdat het daar zo gemakkelijk is (met de app) een foto bij te plaatsen. Ook is bieden daar natuurlijk makkelijker dan bij een forum.
Overigens vraag ik om symbolische redenen daar een zeker bedrag voor: ik wil niet dat iemand hem voor niets krijgt en hem dan in korte tijd uit elkaar haalt en weggooit. Ik heb eens meegemaakt dat iemand een aantal R en D ers een videorecorder gaf om van te leren hoe het een en ander mechanisch in elkaar zat en dat die recorder in een uur uit elkaar in de asemmer belandde.
Het gaat hier om een mooie, werkende camera uit het hogere prijs-segment (gebruikt bij de universiteit van Groningen bij medische faculteit). Natturlijk niet meer eenvoudig bruikbaar maar zeker het bewaren waard. Voor een pre-VHS/Betamax museumpje?
door Maarten Bakker , Haarlem/Delft, 29-06-2014, 14:27 (3792 dagen geleden) @ rocus
Helemaal mee eens wat het vragen van een bedrag betreft. Als iemand er wat voor overheeft is de toekomst van een (toch mooi) apparaat beter gegarandeerd. Ik zie de spullen die ik de deur uit doe ook altijd liefst goed terecht komen.
Sony camera avc-3200se
door Forumbeheer , Delft / Haarlem, 29-06-2014, 19:06 (3792 dagen geleden) @ rocus
Hier genoemde prijzen dienen vaste prijzen te zijn. Ik ga er ook vanuit dat de vraagprijs 20 Euro is. Verder is het niet toegestaan hier biedingen uit te lokken.
Tot slot dient dit forum niet als punt to aanprijzen van advertenties op andere sites.
Paul
Forumbeheer
Sony camera avc-3200se
door rocus, 30-06-2014, 09:32 (3791 dagen geleden) @ Forumbeheer
Het is niet mijn bedoeling een andere site aan te prijzen. Marktplaats is gewoon handig om dingen kwijt te raken/weg te geven/aan liefhebbers door te geven.
Je kunt marktplaats nauwelijks een concurrent noemen van dit radio/transistor forum.
Ik ben lid van vele fora (oude radio's/jukeboxen/auto's/ moderne computers/streamers etc) maar ik gebruik voor sommige dingen graag ebay of marktplaats. Maar het mooiste van internet vind ik de vele fora waar je ongelofelijk veel informatie kunt vinden (en kwijt kunt).
Overigens begrijp ik sommige fora niet als het gaat om het te koop aan bieden van spullen.(ik doel op het buizenforum). Lijkt mij alleen maar te loven dat je dingen netjes probeert weg te doen vergeleken met mensen die "oude rommel" maar gewoon weg gooien. . Ook lijkt mij het off topic gaan nou niet zo erg als het maar niet voortdurend gebeurt.
Ik probeer slechts een heleboel verzamelde spullen (waar ik niet meer aan toe kom) netjes door te geven aan andere enthousiasten. Dat alles ter voorbereiding op een verhuizing naar een kleinere woning.
Ik hoop ,via dit forum, nog het een en ander kwijt te raken!
Sony camera avc-3200se
door Forumbeheer , Delft / Haarlem, 30-06-2014, 14:54 (3791 dagen geleden) @ rocus
Ik hoop ,via dit forum, nog het een en ander kwijt te raken!
Hier is niets mis mee. Neem alleen wel de forumvoorwaarden wat dit aangaat (nog) even door. Hier geldt dat aangeboden goederen van een vaste vraagprijs voorzien dienen te worden.
Voorts is het niet handig om spullen op meerdere plaatsen tegelijk aan te bieden.
Paul
Forumbeheer
Sony camera avc-3200se
door Maurice , Dordrecht, 30-06-2014, 22:58 (3791 dagen geleden) @ rocus
Inderdaad heb je marktplaats ed.
Kijkt ook iedereen die wat met de hobby bezig is.
Totaal overbodig dubbel aan te bieden.
Geeft alleen maar problemen met gunnen als je op 3 plaatsen een melding krijgt
dat iemand de zooi wil hebben.
EEN Forum precies zoals je zegt - Uitwisselen van informatie.
Geen DUMP plaats van je overbodige spullen omdat daar nu net marktplaats voor is.
Forum is geen standaard verkoopplek.
Dat je onderling wat spulletjes ruilt is wat anders.
Maar het voorkomen van bieden op fora is logisch.
IS dat medium niet voor geschikt.
Wordt een rommel natuurlijk als ook nog eens geboden wordt op spullen.
Krijg je ruzie van.
Ook hier en verschillende prijzen noemen "minstens €20,- lokt bieden uit.
Je wilt er dus meer voor hebben.
Niet doen.