Telebox Totaalnet Zuid Limburg (Aangeboden)

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 31-07-2014, 22:53 (3760 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door v1ncent, 31-07-2014, 23:27

Zojuist eens een opengehaald. Kom voornamelijk Philips, Motorola en ITT/SEL ic's/onderdelen tegen. In de blikjes enkele Siemens IC's en Philips achtige codes beginnend met KR (Krefeld).

Op het board met de cpu en het geheugen (NEC) kom ik de naam Tandata tegen. Tevens staat dit op meer specifieke printjes (displayprint, cpu print. De ir ontvanger is van SEL). Staat ook op het draadloze toetsenbordje. Deze heb ik nog niet opengehad maar verwacht dat het niet veel anders qua merkbezetting.

Merendeel van de ic's en chips hebben of '87 of '90 als productiejaartal. Verder een hele hoop onderdelennummers. Kan Maarten hier misschien wat mee als nummergoeroe?

Edit: Beetje goochelen op google levert mij op dat het in Schotland en Scandinavie een veel ingezet systeem blijkt te zijn destijds. Qua afbeeldingen veel terminals, modems en 'boxen' met diverse aansluitingen voor tapestreamers, printers en modems. Veelal met Philips merkprint. Qua vormgeving doet het me Frans aan. Dit gebaseerd op het uiterlijk van de in Suresnes gemaakte Videopac's en PMC100 die ik hier heb. Kwamen MSX'en hier ook niet vandaan?

--
TB-303 <3

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks