foto's op homepageruimte (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 13-04-2015, 11:14 (3354 dagen geleden)
Gewijzigd door soundman2, 13-04-2015, 11:19

Voor bepaalde fora heb je een url nodig, om foto's te kunnen plaatsen. Dat deed ik altijd op de homepage ruimte van tiscali, later telfort.
Met een ftp programma zette ik daar de bestanden weg, verder niets.
Overigens is mijn eigen website elders gehost, onder eigen alias audioman.
Via mijn browser kon ik dan de "website" aanroepen en zag daar de bestanden en directories en natuurlijk ook de echte url's van de bestanden.
Telfort levert de service niet meer, dus daarom heb ik ze verplaatst naar de homepageruimte van KPN. De url is dan home.kpn.nl/usernaam.
Overigens werkt het uiteindelijk weer, als ik ook de url-opgaven in de fora verander, maar bij enkele kan dat.
Als ik home.kpn.nl/usernaam intoets krijg ik echter een 403 access denied melding.
Ik heb nu op de url een lege index.html gezet en nu opent de "website" wel. Verder kom ik er niet mee. Omdat er niets in de index staat, kan ik nog niet bij de bestanden.
Evenwel heb ik de locaties van de bestanden nodig om die op te geven in de forums (of is het fora).
Wie weet het?
Heb ik nog een additionele vraag.
In de url's staat mijn inlognaam, die door KPN verstrekt is. Dat is de enige naam die ik niet kan aanpassen, anders dan een alias. Hoe kun je bij KPN met een alias een dergelijke pagina oproepen? Bij mijn gewone email gebruik ik uitsluitend aliassen. Niemand hoeft om bovenstaande reden mijn echte KPN usernaam te weten, ook al zijn het maar wat letters en cijfers, zoals user1234.

Soundman2

foto's op homepageruimte

door Ed van der Weele † @, Zeist, 13-04-2015, 12:07 (3354 dagen geleden) @ soundman2

Ik upload een plaatje naar mijn eigen homepage met FTP.
Op het forum zet ik de URL van het plaatje tussen de image tags die het forum gebruikt en klaar.

Het ziet er uit als [img_]http://mijnhomepage.xs4all.nl/subdirectory_foto/plaatje.jpg[_/img]

In de tags heb ik nu even underscores gezet omdat anders de url wordt uitgevoerd.

foto's op homepageruimte

door soundman2 @, Wouw, 13-04-2015, 12:15 (3354 dagen geleden) @ Ed van der Weele †
Gewijzigd door soundman2, 13-04-2015, 12:23

Ik upload een plaatje naar mijn eigen homepage met FTP.
Op het forum zet ik de URL van het plaatje tussen de image tags die het forum gebruikt en klaar.

Het ziet er uit als [img_]http://mijnhomepage.xs4all.nl/subdirectory_foto/plaatje.jpg[_/img]

In de tags heb ik nu even underscores gezet omdat anders de url wordt uitgevoerd.

Dat was ook mijn methode.
Om typewerk te voorkomen, keek ik dan op mijn eigen "webpagina", zocht de foto op en copieerde de url.
Deze url plakte ik dan in het forum, al dan niet rechtstreeks, of als het forum een voorziening heeft, daarin, waarna de foto in dat forum direct opent.
Uiteraard ken ik de url van de foto's wel. Typ ik die foutloos in, dan opent de foto als voorheen. De foto opent ook als ik de complete url in de browser intoets, maar dat moet ik dan voor elke foto in principe apart doen.


Soundman2

foto's op homepageruimte

door Ed van der Weele † @, Zeist, 14-04-2015, 06:10 (3353 dagen geleden) @ soundman2

Sorry, dan heb ik de vraag niet begrepen.

foto's op homepageruimte

door soundman2 @, Wouw, 14-04-2015, 11:59 (3353 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Sorry, dan heb ik de vraag niet begrepen.

Niet helamaal denk ik.
Tot nu toe was het zo dat na het inkloppen van het website adres, meteen de directory-listing te zien was .
Dat is nu niet meer zo. Ik krijg meteen 403 access denied. Zet ik er een bestandje op met de naam index. html, zonder inhoud, dan opent de website wel, maar met een lege pagina. Van daaruit kun je dan niet zondermeer verder. dat is lastig, omdat ik nu via een omweg de url van de gewnste foto moet inkloppen. Het is sinds Telfort niet meer host en ik alles heb verplaatst naar kpn.
Ik kan mijn fotos dus wel in een forum weergeven, alleen het opzoeken van de url en die in het forum plaatsen is veel lastiger.
Het gaat dus niet over dit forum, daar kun je de foto zelf uploaden.

Soundman2

foto's op homepageruimte

door Ed van der Weele † @, Zeist, 14-04-2015, 12:52 (3353 dagen geleden) @ soundman2

Er gaat nu een lampje bij me branden.

De server van je provider laat niet toe dat er een directorylisting wordt weergegeven, maar alleen een html document.
Dat is inderdaad knap lastig. Je bent dan gedwongen om op die pagina die index.html heet links te zetten naar naar die directory.

Voor alle duidelijkheid; heel goed ben ik niet thuis in html en websites bouwen, maar ik probeer wel eens wat.

Op mijn "website" (tussen aanhalingstekens want er staat geen enkel html-document op) staan verschillende directory's.
Die zijn voor iedereen direct zichtbaar als de url van mijn homepage wordt ingetypt.

Eén van die directory's heet 'Documentatie'.
Ik heb nu een tekstdocumentje aangemaakt met als bestandsnaam index.html
In dat tekstdocumentje staat een link naar de directory 'Documentatie' <_a href="Documentatie">Documentatie<_/a>
(De underscores in de tags zijn om te voorkomen dat dit forum zaken gaat uitvoeren die niet kunnen. In werkelijkheid horen de underscores er niet te staan).

Na het klikken op het woord 'Documentatie' worden de subdirectory's van Documentatie getoond.
Misschien kan je hier iets mee doen.

foto's op homepageruimte

door soundman2 @, Wouw, 14-04-2015, 13:38 (3353 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Er gaat nu een lampje bij me branden.

De server van je provider laat niet toe dat er een directorylisting wordt weergegeven, maar alleen een html document.
Dat is inderdaad knap lastig. Je bent dan gedwongen om op die pagina die index.html heet links te zetten naar naar die directory.

Voor alle duidelijkheid; heel goed ben ik niet thuis in html en websites bouwen, maar ik probeer wel eens wat.

Op mijn "website" (tussen aanhalingstekens want er staat geen enkel html-document op) staan verschillende directory's.
Die zijn voor iedereen direct zichtbaar als de url van mijn homepage wordt ingetypt.

Eén van die directory's heet 'Documentatie'.
Ik heb nu een tekstdocumentje aangemaakt met als bestandsnaam index.html
In dat tekstdocumentje staat een link naar de directory 'Documentatie' <_a href="Documentatie">Documentatie<_/a>
(De underscores in de tags zijn om te voorkomen dat dit forum zaken gaat uitvoeren die niet kunnen. In werkelijkheid horen de underscores er niet te staan).

Na het klikken op het woord 'Documentatie' worden de subdirectory's van Documentatie getoond.
Misschien kan je hier iets mee doen.

Krijg ik toch weer acces denied. Ga nog maar eens verder experimenteren, want in de laatste tip zit wel wat in.


Soundman2

foto's op homepageruimte

door Otto @, Drenthe, 14-04-2015, 19:41 (3353 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Otto, 14-04-2015, 19:46

Henk,

Vroeger was het weergeven van de directory listing de standaard. Tegenwoordig staat dat uit veiligheidsoverwegingen standaard uit. Het is al even geleden dat ik er mee gewerkt heb, maar kijk eens in je .htaccess file.

Otto

Edit: zie ook http://www.clockwatchers.com/htaccess_dir.html

foto's op homepageruimte

door Piet Blaas ⌂ @, Arnhem, 14-04-2015, 20:24 (3352 dagen geleden) @ Otto

Bedankt voor de tip, Otto.
Ik had het probleem dat op een van mijn servers de directory listing juist wel te zien was, terwijl ik die eigenlijk niet openbaar wil laten zijn.
Maar dat is nu opgelost.:-D

--
Groeten,

Piet.

foto's op homepageruimte

door soundman2 @, Wouw, 16-04-2015, 09:37 (3351 dagen geleden) @ Otto

Henk,

Vroeger was het weergeven van de directory listing de standaard. Tegenwoordig staat dat uit veiligheidsoverwegingen standaard uit. Het is al even geleden dat ik er mee gewerkt heb, maar kijk eens in je .htaccess file.

Otto

Edit: zie ook http://www.clockwatchers.com/htaccess_dir.html

Ik kan weer even vooruit met mijn experimenten.

Soundman2

powered by my little forum