service documentatie (Aangeboden)

door JACK COOMANS, 24-05-2016, 13:26 (3096 dagen geleden)

Te koop aangeboden 4 dossierkasten vol met originele service documentatie van verschillende merken tv's, video en audio (4500 stuks)
Doe een goed bod
Stuur voor meer info even een email of kijk op www.jackcoomans.nl voor een lijst.

Groetjes,
Jack

service documentatie

door Jeroen Visser @, Eindhoven, 24-05-2016, 18:36 (3096 dagen geleden) @ JACK COOMANS

Hallo Jack,

Zoals bij punten 6 en 7 van het tabblad Informatie staat, is het de bedoeling bij dit forum dat je de prijs noemt als je iets aanbiedt. Het is hier geen ebay of marktplaats.

service documentatie

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 24-05-2016, 19:02 (3096 dagen geleden) @ JACK COOMANS

Graag een vraagprijs voor het geheel vermelden.

Paul
Forumbeheer

service documentatie

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 24-05-2016, 21:15 (3096 dagen geleden) @ JACK COOMANS

Hoi Jack,

De lijst met service docs op je website lijkt een Microsoft Works database bestand te zijn. Deze is niet in de browser te openen.

Ik heb er voor het gemak even een Excel bestand van gemaakt. Deze is hier te downloaden. :-)

--
TB-303 <3

service documentatie

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 24-05-2016, 22:34 (3096 dagen geleden) @ v1ncent

Op een uploadsite die botweg zegt: je hebt de verkeerde browser, download maar een andere. Inplaats van dat ze het gewoon proberen (tegenwoordig zijn browsers behoorlijk compliant dus of ze doen iets geks of ze zijn asociaal bezig).

service documentatie

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 24-05-2016, 22:48 (3096 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door v1ncent, 24-05-2016, 22:54

Hmm, hier opent 'ie wel gewoon in verschillende browsers. (Safari, Chrome, Firefox, Opera)

Niet toevallig een wat te streng afgestelde Noscript oid draaien?

Ik ben mij er van bewust dat Mega nou niet de meest beste naam heeft qua filesharing. Echter is het eenvoudig en snel om even snel wat te sharen. (Op Dropbox na. Wat is verder een goed alternatief?)

--
TB-303 <3

service documentatie

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 25-05-2016, 13:20 (3095 dagen geleden) @ v1ncent
Gewijzigd door Maarten Bakker, 25-05-2016, 13:22

Ik gebruik Opera 12 met Ghostery maar aan Ghostery zal het niet liggen. Als ik Opera laat voorgeven Firefox te zijn dan vind hij mijn Firefoxversie te oud. Opera rendert vrijwel alle sites uitstekend, dus ik denk dat meneer Mega zich of aanstelt of flink betaald wordt door browsermakers om onnodige barrieres op te werpen.

Helaas weet ik zo ook even geen andere mainstream-uploadsite anders dan Dropbox of je eigen webruimte (afhankelijk van je internetabonnement, tegenwoordig vaak niet meer beschikbaar of alleen op aanvraag).

P.S. Opera 12... Antiek zul je zeggen, maar Opera en andere browsers die je ook wel op TV's en mobiele apparaten aantreft, krijgen vaak geen grote updates meer, dus een hoop andere gebruikers die niet of niet bewust Opera 12 gebruiken, zullen tegen dezelfde problemen aanlopen.

service documentatie

door JACK COOMANS, 25-05-2016, 09:16 (3096 dagen geleden) @ JACK COOMANS

Vraagprijs is € 1000,-- incl. documentatiekasten

service documentatie

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 25-05-2016, 13:10 (3095 dagen geleden) @ JACK COOMANS
Gewijzigd door Maarten Bakker, 25-05-2016, 13:15

Ik heb de lijst nog niet kunnen openen (zal straks de link van vincent even met een recente Firefox bekijken)... Maar een realistische vraagprijs voor een dergelijke partij is de tweedehandsprijs van de kasten waar het inzit, of als je het onderste uit de kan wilt halen: de prijs van de kasten plus ongeveer 1 cent per kilo inhoud (zijnde de handelswaarde van bedrukt papier ongeacht de opdruk).

Let wel, ik draag papieren archieven een zeer warm hart toe (heb zelf tientallen kilo's nog grotendeels ongesorteerd aan servicemanuals staan waarvan er een hoop niet digitaal te vinden zijn), maar het is tegenwoordig echt werk voor liefhebbers die niet toehappen als ze behalve tijd en plek ook nog grote bedragen moeten investeren.

Zou je zoveel mogelijk van je investering eruit willen halen, overweeg dan om de manuals per stuk aan te bieden voor bedragen tussen 1 en 15 euro ofzo met een goed doorzoekbare lijst in platte tekst of html op een plaats waar Google hem kan vinden, of in je webshop. Verwacht dan wel dat het jaren gaat duren en je daarna alsnog naar het 1-cent-per-kilo scenario over moet voor wat er overblijft.

service documentatie

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 25-05-2016, 19:51 (3095 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Maarten,

Graag waarderingen van het aangebodene via de mail en niet via dit forum.

Paul
Forumbeheer