oude IBM computer liefst 2 stuks (Gezocht)

door Dominic @, Breda, 30-06-2017, 16:33 (2700 dagen geleden) @ wint1
Gewijzigd door Dominic, 30-06-2017, 16:37

Trek de portemonnee maar dan. Een defecte IBM 5150 of 5160 gaat al weg voor 50 tot 100 euro. Een werkende loopt soms op tot 500 euro (nee geen ebay spookprijzen, werkelijke verkoopprijzen). Om over losse randapparatuur nog maar te zwijgen. Overigens zijn de systemen die je vraagt uit 1981 - 1983.

In de jaren '60 en '70 zagen computers en terminals er heel anders uit en die zijn inmiddels echt bijna niet meer te betalen omdat ze gruwelijk zeldzaam zijn. Dat is ook waarom verzamelaars erg terughoudend zijn met de verkoop ervan. Er is veel vraag naar uit de decoratie/decor wereld en voor ombouwprojecten maar in de "scene" wordt dat zo'n beetje gezien als heiligschennis.

Als je in de obscure dingen als SOL, Holborn, DataGeneral, NorthStar en CDC terecht komt of obscure dingen als de DEC GT-40 terminal wordt het nog gekker. Op dit moment ben ik aan de restauratie van een DEC GT-40 bezig voor een Frans museum die hem uit Australiƫ als zijnde defect heeft aangekocht voor niet minder dan 1600 euro. Twee jaar geleden verkocht ik mijn volledig gerestaureerde tweede DEC VT-05 voor 400 euro, en dat is eigenlijk alleen maar een domme terminal.

Dominic

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks