Uit de zelfde fabriek? (Toestel of techniek)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 03-07-2017, 18:33 (2697 dagen geleden)

Hallo forumlezers,

In de open vitrine in mijn woonkamer met micro tv-tjes heb ik twee toestelletjes die wel verdacht veel op elkaar lijken.

[image]

Links een van het merk EMERSON onder typenummer VR22 en rechts van het merk NORDMENDE onder typenummer TR 101

Je zou bijna denken dat ze uit de zelfde fabriek komen, altans het inwendige, de kast is geheel het zelfde ook. De EMERSON heeft achter een aparte UHF en VHF aansluiting (300 Ohm) en de NORDMENDE een 75 Ohm coax.

Hieronder mijn micro tv verzameling die aardige vormen aan begint te nemen.

[image]
Onderste glasplaat op foto die 2 tv's links horen boven bij de mini tv's te staan en niet bij deze micro's.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Uit de zelfde fabriek - jazeker

door Jac Janssen @, Eindhoven, 03-07-2017, 18:55 (2697 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Erg leuk Hans!
En inmiddels een indrukwekkende verzameling.

De bovenste twee zijn ook nog onder andere namen uitgebracht.
Zelf heb ik een Broksonic:

[image]

Hij is ook nog als Realistic, TMK, Unisonic en Orion verkocht (en misschien nog wel onder meer namen...).

Jac

door Hans van Kampen @, Voorhout, 03-07-2017, 19:25 (2697 dagen geleden) @ Jac Janssen

Dank voor je reactie Jac.

Realistic (destijds verkocht Door TANDY) en ORION ken ik wel waarvan overige toestellen onder die merknaam zijn uitgebracht wat ook onder een andere merknaam is verkocht.

Leuk, je naam zo in beeld trouwens.

Niet in deze vitrine heb ik ook vele kleine kleuren toestelletjes met 3.5 inch scherm uit de US met een NTSC systeem en wacht nog op een beeldgenerator met o.a. NTSC.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 03-07-2017, 19:51 (2697 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Orion is uit het rijtje geloof ik de enige die zelf fabrieken heeft, dus grote kans dat je daarmee ook meteen weet uit wiens fabriek de toestelletjes kwamen.

door Jac Janssen @, Eindhoven, 04-07-2017, 07:04 (2697 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Dat zou zeker kunnen Maarten!

Ik denk ook dat maker Orion Electric (Co. Ltd.) in Japan is.
Op de Broksonic staat made in Japan.

[image]

Op de Nordmende kon ik op de buitenkant zo snel niets ontdekken.
Wel op de beeldbuis in de Nordmende:

[image]

Jac

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 04-07-2017, 10:21 (2696 dagen geleden) @ Jac Janssen

Grappig, een Matsushitabuisje met Orion op de sticker.