Service manual Parasound A23 (Gezocht)
Kan iemand mij misschien helpen aan een service manual van een Parasound A23 versterker? Alvast bedankt!
--
M.v.g
Ben
Service manual Parasound A23
Op http://www.diyaudio.com loopt de ontwerper van de amp rond. John Curl.
Wat is het probleem met de versterker?
Dominic
Dag Dominic,
Deze A23 is nog pas 1,5 jaar oud, maar de ene eindtrap wordt veel warmer dan de andere. De vervormingscijfers bij laag vermogen verschillen L en R ook nogal. Duidelijk een ruststroomprobleem dus.
Ik weet dat Curl op DIYaudio regelmatig commentaar geeft, maar over de schakeling van deze A23 wil hij niets kwijt. Hij adviseert weliswaar een in te stellen ruststroom, maar ik wil weten of ik de oorzaak van de afwijking kan achterhalen. Anders staat de versterker hier binnenkort misschien opnieuw op de testbank. En dan is er misschien materiƫle schade.
--
M.v.g
Ben
Dag Dominic,
Deze A23 is nog pas 1,5 jaar oud, maar de ene eindtrap wordt veel warmer dan de andere. De vervormingscijfers bij laag vermogen verschillen L en R ook nogal. Duidelijk een ruststroomprobleem dus.
Ik weet dat Curl op DIYaudio regelmatig commentaar geeft, maar over de schakeling van deze A23 wil hij niets kwijt. Hij adviseert weliswaar een in te stellen ruststroom, maar ik wil weten of ik de oorzaak van de afwijking kan achterhalen. Anders staat de versterker hier binnenkort misschien opnieuw op de testbank. En dan is er misschien materiƫle schade.
Je kunt in elk geval de ruststroom even controleren en controleren of de biaspotmeter geen kuren heeft, door hem een heel klein stukje te verdraaien. Het beste meet je met een analoge meter, je ziet dan gemakkelijker of de potmeter soepel regelt. Verder zou de stand van de potmeter toch wel ongeveer gelijk moeten zijn aan die van het goede kanaal.
Is het proberen waard. Ik zet hem later deze week nog eens op de bank.
Desondanks zou ik toch dolgraag dat manual willen hebben. Dus als iemand daarover beschikt.....
--
M.v.g
Ben