Afdrukprobleem HP Laserjet4 (Toestel of techniek)
Sinds jaren gebruik ik de vrijwel onverwoestbare Laserjet4 printer van HP.
De laatste tijd werden de afdrukken slechter en ook op de achterzijde van het papier kwam toner terecht. De oorzaak daarvan is het zgn. wiperblade. Een plaat met daaraan een rubber strip, die de drum ontdoet van niet gebruikte toner. De rubberen strip drukt stevig tegen de drum om dat te bewerkstelligen. Als de cartridge (HP98A) wat ouder wordt, verliest de rubberen strook wat veerkracht, doordat die (jaren-)lang in dezelfde stand staat.
Ik heb met wat warme lucht en een gladde plaat de strip wat terug kunnen buigen en het afdruk resultaat was perfect. De reparatie was helaas van korte duur, maar heeft wel aangetoond dat de wiper de oorzaak was. De cartridge is nog lang niet leeg. Wie heeft een tip om de wiper weer ok te maken? Ze zijn wel los te koop, maar dan kom ik in China terecht of zo. Een nieuwe cartridge kan ook, maar die liggen waarschijnlijk al jaren op stock en zullen dus binnen veel kortere tijd hetzelfde euvel vertonen en ik heb al twee cartridges met hetzelfde probleem.
Wie heeft dit probleem al eens blijvend opgelost?
Op het www worden de wipers met verpakkingen van 10 stuks aangeboden, dus als iemand zoiets over heeft, ben ik ook geholpen.
Complete draad:
- Afdrukprobleem HP Laserjet4 -
soundman2,
26-09-2017, 11:19
- Afdrukprobleem HP Laserjet4 - henkk56, 27-09-2017, 18:33
- Afdrukprobleem HP Laserjet4 - PA1CSL, 31-10-2017, 00:01