Rode en schwarz receiver zonder geluid. (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 16-01-2018, 14:28 (2500 dagen geleden) @ henk43
Gewijzigd door soundman2, 16-01-2018, 14:48

Als je lang repareert, maak je van alles mee. Ook mij is niets menselijks vreemd en ik schaam me daar niet voor. De alwetenden mogen bij mij in de rij vooraan staan. Uiteraard komt er wel eens een reparatie terug. Meestal heb ik dan wel al aangegeven, dat ofwel de fout verdwenen is, maar vrijwel zeker terug komt, of dat er weliswaar nieuwe onderdelen in zitten, maar dat die feitelijk niet de oorzaak kunnen zijn.
Aan de andere kant, los ik dan ook weer fouten op in toestellen die al meerdere malen terug geweest zijn naar "de fabriek", maar daarna nog steeds kuren vertonen.
Zonder mezelf op de borst te kloppen, heb ik meer dan eens bij een fabrikant een wijziging in een apparaat kunnen bewerkstelligen, na een reparatie. Zelfs was dat in het geval in een van origine Amerikaanse versterker, waarvan de importeur beweerde dat ik de eerste was die met het probleem kwam aanzetten,
Overigens had mijn vader ook die eigenschap. Bij een bepaalde (buizen) TV ontvanger viel soms de geluids MF uit, althans het geluid verdween. Na het aansluiten van een meetinstrument was de fout voor maanden verdwenen. Klanten die aangewezen waren op de TD van Philips werden er radeloos van. Mijn vader vond dan toch uit, dat uiteindelijk een styroflex ontkoppelC de boosdoener was. Aan het C'tje was niet veel fout te meten, maar wel degelijk de oorzaak.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks