auto radio cassette (Toestel of techniek)

door jantinus @, Koekange, 29-04-2018, 10:32 (2349 dagen geleden)

Hallo,
Ik ben bezig met de reparatie van auto radio/cassette speler!
Hij werkt weer goed alleen de langste snaar is gebroken aan diverse stukken, verpulvert door de jaren heen. Philips die heeft een productiecode systeem maar dat lukt mij niet om daar achter te komen, volgens de service manual is de
productiecode 65 482235820107 is er iemand die de juiste lengte weet?
Groetjes,
Jantinus

auto radio cassette

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 29-04-2018, 10:49 (2349 dagen geleden) @ jantinus
Gewijzigd door Maarten Bakker, 29-04-2018, 10:52

Dat heeft niets met productiecodes te maken. 65 is waarschijnlijk het positienummer op de tekening, 4822... is een soort bestelnummer. Helaas kun je daar de maat van de snaar niet uit aflezen.

Voor een zo groot mogelijke kans dat iemand weet hoe groot je snaar moet zijn, kun je het beste nog even het typenummer van de radio er ook bij zetten.

Als niemand het toevallig weet, kun je het best een touwtje te spannen op de plaats waar de snaar hoort en dan opmeten hoe lang dat moet zijn. Diameter is lengte gedeeld door 3,1415.

auto radio cassette

door Goldline @, Oranjedorp, 29-04-2018, 11:21 (2349 dagen geleden) @ jantinus

[image]:-)
Gevonden op 4822 nummer.

--
Cees PA1DBA

auto radio cassette

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 29-04-2018, 13:03 (2348 dagen geleden) @ Goldline

Met dank aan Aswo. Daar staan soms de maten bij en soms verwijzen ze voor een mateloos type alsnog naar een vervanger waar de maten bijstaan, had ik niet aan gedacht.

auto radio cassette

door jantinus @, Koekange, 29-04-2018, 11:35 (2348 dagen geleden) @ jantinus

Hallo,
Inderdaad Maarten jij hebt gelijk wat betreft het type nummer, dat was ik vergeten
dat wil ik nog even vermelden (ac-682). Maar goldline was ook snel met de reactie.
Bedankt voor het reageren,
Jantinus

auto radio cassette

door jantinus @, Koekange, 29-04-2018, 17:45 (2348 dagen geleden) @ jantinus

Hallo,
Het mooie van dit transitorforum vindt ik dat je elkaar op een mooie manier kunt helpen, en ik kan de "philips" coderingen nu ook beter begrijpen dankzij maarten en met de juiste afmeting van de snaar met de hulp van goldline!
Opgelost en de groeten,
Jantinus

auto radio cassette

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 29-04-2018, 19:37 (2348 dagen geleden) @ jantinus

Graag gedaan! Ik vond achteraf mijn reactie een beetje kortaf, maar fijn dat je er alsnog wat aan had. Extra opmerking: de ellende met die 4822-nummers is dat ze ook bijna nooit op de onderdelen zelf staan, dus eigenlijk alleen goed om aan de hand van de servicemanual bestellingen te doen en niet om eigen (sloop)voorraad te herkennen.

powered by my little forum