Schema van Chinon sound 7500 (Toestel of techniek)

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 21-08-2018, 09:11 (2235 dagen geleden)

Hallo,

Is er iemand die weet waar ik aan het schema van de super-8mm-projector "Chinon sound 7500" zou kunnen komen ?

Dank bij voorbaat

Hugo Sneyers

Schema van Chinon sound 7500

door Huub P † ⌂ @, Krommenie, 21-08-2018, 09:39 (2234 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

Al bij van Eck Video Services geprobeerd?
https://www.van-eck.net/contact.php?lang=nl&size=0
Hebben heel veel op het gebied van filmprojectoren, ook manuals.

Succes.

--
Vriendelijke groet,

Huub Peters

Vintage Electronica

Schema van Chinon sound 7500

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 21-08-2018, 11:25 (2234 dagen geleden) @ Huub P †

Hallo Huub,

Ik heb een mailtje gedaan naar deze mensen en heb tamelijk snel een antwoord gekregen met de melding dat zij dat schema ook niet hebben.
Ik vrees er een beetje voor dat dit schema nog ergens te krijgen zou zijn, dan zal ik maar wat meer inspanning moeten doen en zonder schema herstellen.

Groeten .... Hugo Sneyers

Schema van Chinon sound 7500

door Huub P † ⌂ @, Krommenie, 21-08-2018, 12:07 (2234 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

Dat is jammer Hugo,

Ik zie dat ze alleen nog de handleidingen hebben van Chinon en 1 technische manual van het model 300.
Maar ik denk dat je er zonder doc ook wel uitkomt hoor, zo gecompliceerd zijn deze machientjes niet, in tegenstelling tot Bauer en zo.
Wat is het probleem met het apparaat? Heb dit merk in een grijs verleden wel onder handen gehad.

--
Vriendelijke groet,

Huub Peters

Vintage Electronica

Schema van Chinon sound 7500

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 21-08-2018, 14:22 (2234 dagen geleden) @ Huub P †

Hallo Huub,

Het probleem heb ik zelf een beetje veroorzaakt denk ik, het ding had al meer dan 30 jaar geen stopcontact meer gezien en dan gisteren zomaar plots de stekker in het stopcontact en gaan met die banaan .... dat ging 5 minuten goed en plots een kraakje in de luidspreker en weg geluid.
Er is een zekering (2A) gesprongen die de spanning van de versterker beveiligd.
Zal de print er eens moeten zien uit te foefelen en dan kunnen we meten.

Groeten .... Hugo Sneyers

Schema van Chinon sound 7500

door Huub P † ⌂ @, Krommenie, 21-08-2018, 19:26 (2234 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

Dat gaaat jou wel lukken Hugo. Het zijn tamelijk simpele versterkers die in die projectoren zitten.

Succes.

--
Vriendelijke groet,

Huub Peters

Vintage Electronica

Schema van Chinon sound 7500

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 22-08-2018, 08:11 (2234 dagen geleden) @ Huub P †

Hallo Huub,

De zaak is reeds opgelost, het bleek de afvlak-elko te zijn die zich kortgesloten had.
Een nieuwe erin en we kunnen weer heerlijk ouderwets 8mm filmpjes bekijken waar we plots 50 jaar jonger zijn !

Groeten .... Hugo Sneyers

Schema van Chinon sound 7500

door Huub P † ⌂ @, Krommenie, 22-08-2018, 19:59 (2233 dagen geleden) @ Hugo Sneyers

Ja, gaaf is dat he?
wij moesten het vroeger met dia's doen. Heb er nog enige honderden...... :-)
Maar mooi dat je het zo snel aan de gang weer hebt gekregen. Was wel een beetje voor de hand liggende fout gezien jouw omschrijving.

Veel kijk plezier.

--
Vriendelijke groet,

Huub Peters

Vintage Electronica

powered by my little forum