Digital VT05 terminal (Computertechniek)

door Roland Huisman @, Zwolle, 05-05-2019, 22:35 (1810 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Altijd weer leuk iets in je collectie erbij Roland, gefeliciteerd, mooie vangst.

Bedankt!

Ik hoop dat je er nog ruimte voor hebt want je bent ook bekend net als ik met het ruimtespook.

Ja de voorlaatste Digital spullen heb ik allemaal in een rack kunnen schroeven
wat ik al een paar jaar heb staan. Deze terminal maakt eigenlijk de set compleet.
Maar inderdaad, die zit dus niet in het rack en andere spullen moeten daardoor ruimte maken.

Er is mij nog een manshoge Data General Nova 3 aangeboden. Maar dat ga ik niet doen.
Met deze Digital machine heb ik het wel compleet. Ik denk niet dat ik een ouder
computersysteem zal gaan vinden.

Overigens heb ik wel een heel kleine analoge computer. Dat is net een tikje ouder.
Voor oudere digitale techniek heb ik de Anika MK8 rekenmachine. Dat is met buizen.
http://technischmuseum.nl/devices/Anita%20MK8/Anita%20MK8.html

Ik heb enkele broadcast camera’s in de woonkamer op de vloer staan die ik nog een plaats moet geven en de kleinste SONY trinitron tv-tje die ik net binnen heb.

Ja dat zijn beste jongens. Op beeldgebied heb ik dat beeldopslag apparaat ook staan.
Eigenlijk vind ik het zó apart dat het in een museum thuis hoort. Maar ja welk museum?
Alles krimpt in... Oprichters overlijden, er waait een andere wind en al het moois moet weg.

Indrukwekkend die pc boards in je apparaat en wat hij uiteindelijk kan in vergelijking met tegenwoordig.

Ja dat is wat ik het leuke er aan vind. Het is heel erg tastbaar en begrijpbaar.
Echt terug naar de basis...

Veel plezier ermee.

Bedankt!

Groeten, Roland


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum