Koord tbv prototype inrijgkatrol N1500/!501 Philips (Gezocht)

door Cornelisjan @, Lunteren, 12-10-2019, 10:52 (1655 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door Cornelisjan, 12-10-2019, 11:18

Mee eens, de inrijgmotor wordt gevoed met een pulserende gelijkspanning van ongeveer 14V.

Vandaar dat ik bij het opstarten van deze machine's altijd een voeding aansluit met stroombegrenzing. Ik stel dan 5V DC en 180mA stroombegrenzing in.

Wanneer je dan de machine laat inrijgen komt de inrijgtrommel niet vanzelf in beweging, maar wanneer ik dan het eerste stukje een klein beetje meehelp aan de koolborstelhouder boven de videokop komt de zaak in beweging. Wanneer de beweging op gang is gaat de trommel normaal gesproken op deze 180mA naar de eindschakelaar SK12. Zou deze SK 12 niet werken of iets dergelijks dan stopt de motor gewoon.
Wanneer het volle vermogen beschikbaar is en er is iets niet in orde dan gaat, zoals Maurice eerder al eens opmerkte, het gruwelijk mis.

Wanneer het mechaniek naar behoren is gesmeerd enz. komt de trommel vanzelf in beweging bij ongeveer 5V DC en 210mA.

Het inrijgen kan ook met een schroevendraaier op de as van de inrijgmotor net boven het kleine
inrijg tandwiel. Daar zit een sleuf waar je een schroevendraaier op kan zetten.
Let op dit is na de interne vertraging in de motor dus is volgens mij voorzichtigheid geboden.

Dus de vraag blijft: waar of bij wie kan ik stevig (groen) koord (zie foto) met diameter o,6mm bestellen?

Cor


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum