reparatie verslag PS19 Wandel & Goltermann (Algemeen)

door loek @, Exloo (Drenthe), 26-12-2019, 14:37 (1555 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Hallo Hans,

Jouw opmerking over "de juiste sketch" Ik gebruik de Arduino uitsluitend voor de hardware. Ik "sloop" in de software alles wat er in zit voor de Arduino zoals de bootloader er eerst uit.

Ik gebruik uitsluitend de hardware en programeer de MP met Basic door middel van BASCOM. Dit is een Nederland product wat wereld wijd ook professioneel gebruikt wordt. Natuurlijk is het programma dat ik maak voor wat betreft het begrip gelijk aan de door jou genoemde SKETCH.

Het is een fantastisch programma met ongekende mogelijkheden. Ik heb wel een tijdje meegekeken met wat er allemaal gebeurt in de Arduino wereld maar men is daar veel minder creatief.

Ik merkte dat onder andere toen ik voor de AVO buizentester een TFT display wilde uitlezen in plaats van er na toe schrijven.

BASCOM is zeer goedkoop (ongeveer 75 Euro) en je hebt levenslange updates. BASCOM wordt geleverd door MCS en er is ook een levendig forum met mensen uit de hele wereld. Het is niet de Basic zoals in het begin gebruikt werd met een interpeter. Nu wordt het programma gecompileerd naar de code voor de MP.


Waarom ik liever in Basic werk is waarschijnlijk vanwege de meer vrijheid die je hebt bij het maken van je programma.

Ik heb de volgende talen geleerd en ook mee gewerkt:
Basic
Pascal,
C (C++)
Assembler (Z80)

Met vriendelijke groet,

Loek


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum