Hameg 203-6 Gratis (Aangeboden)

door Leo Bolier ⌂ @, Goor, 21-01-2020, 09:11 (1528 dagen geleden)

Beste mensen,

Op de laatste beurs heb ik een mooie 60MHz scoop aangeschaft. Belangrijkste reden was het hogere frequentiebereik t.o.v. van mijn huidige 32 jaar oude Hameg 203-6, 20MHz.
Hij ziet er nog prima uit, ruim voldoende licht in de pijp, niet ingebrand maar heeft een paar gebreken die soms wat hinderlijk zijn.
- De variabele gain potmeters van beide kanalen werken niet lekker meer. Ze maken slecht contact. In de ijkstand (helemaal linksom) is het geen probleem.
- Van één van de probes ontbreekt het aardclip kabeltje en is de aarde in de afschermmantel losgeraakt. Apart aardkabeltje gebruiken dus.
- De DC offset van kanaal 1 naar beneden werkt een dood enkele keer niet goed. Lijkt op een slecht contact ergens. Even een tikje en het euvel is voorbij.

Het is jammer om hem zomaar bij de elektronica afvalcontainer neer te zetten. Zolang hij werkt zou een beginner er nog een hoop gemak van kunnen hebben.
Hij komt met de twee probes en complete handleiding met schema en afregelvoorschriften.

Daarom hierbij de vraag: zijn er liefhebbers voor deze Hameg?
Ik denk aan (jonge) beginners die ministens een jaar lid zijn. Schrijf een mailtje met een korte motivatie schrijven waarom je in aanmerking wil komen. Deadline is 31 januari.
Overdracht op de volgende beurs in Driebergen. Over de uitslag kan worden gecorrespondeerd maar gaat geen verschil.

[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum