N7300 commandomotortje demonteren. (Algemeen)

door soundman2 @, Wouw, 04-02-2020, 21:08 (1536 dagen geleden)
Gewijzigd door soundman2, 04-02-2020, 21:11

In een N7300 recorder blijft de aandrukrol op zijn plaats, omdat het stuurmotortje M3 vermoedelijk een slechte lamel heeft. Het motortje lijkt op een apart plastic frame te zitten, wat met drie schroeven vastzit. Om er bij te kunnen moet ik zo te zien een printje verwijderen. Evenwel zit op dat printje een positieschakelaar. Meestal moet die bij montage in een correcte stand staan. Hoe zit dat bij de N7300, of zoekt de recorder het zelf weer uit,
(NB over de motorklemmen staat 20 volt en hij draait niet, de weerstand over de klemmen meet dan meer dan 2K Ohm. Geef je een tandwiel een heel klein zetje dan meet de motor enkele tientallen Ohms)
Overigens denk ik dat reparatie van de recorder een drama wordt na 40jaar, gezien alles van plastic is, inclusief tandwieltjes etc.
Ik zie afgebroken stukjes plastic, waarvan ik absoluut nog niet weet waar ze voor dienen.
Ik heb gedurende mijn werkzame leven best wel wat recorders gezien, van Grundig, Revox etc,geen Philips. Zo'n ver doorgevoerde plastic kermis heb ik nog nooit gezien.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum