Storing (Algemeen)

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 03-03-2020, 01:27 (1519 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door Forumbeheer, 03-03-2020, 02:10

Super aanbod maar dat is toch even teveel gevraagd. De vorige keer was de voeding stuk en die is door de verhurende partij zonder kosten vervangen, maar dit keer was het meer de (verouderde) opbouw en onhandige (legacy) inrichting van de server die voor vertraging zorgde. De crash zelf kwam door software.

Ik wilde voor de diagnose rebooten, maar schakelde toen door verwarring de fysieke server uit in plaats van een onderliggende vm, waardoor ik iemand moest vragen om daar langs te gaan (kan bij modernere apparatuur zonder tussenkomst, een aan/uitknop met een eigen internetverbinding als het ware) en het geheel een dagje langer stil heeft gelegen dan noodzakelijk. Ook ging het eigenlijke herstellen traag (nog echte harddisks, geen ssd). Denk aan lang wachten op een enkel commando, dus dan is de volgorde waarin je handelingen uitvoert echt heel belangrijk.

Op dit moment is het forum een van de weinige sites die op deze server draait maar na vernieuwen/samenvoegen zodra daar fondsen voor zijn (of toch maar weer huren) is het ook weer gewoon een project met andere betalende klanten die niet met het forum of dergelijke websites te maken hebben. Eventuele exploitatietekorten kan ik moeilijk gaan verhalen op een trouwe groep liefhebbers. De server is gewoon een bedrijfsmiddel.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum