Velleman DVM898 (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 02-04-2020, 11:34 (1485 dagen geleden) @ kris
Gewijzigd door soundman2, 02-04-2020, 11:46

Naast mijn Fluke 177, gebruik ik ook goedkope meters, zoals een DURO AL205 van Aldi, kostte 10 euro, meet RMS. Is natuurlijk niet vergelijkbaar maar tot nu toe niets mis mee.
Bij Fluke is ook niet alles rozengeur en maneschijn.
. Mijn oude Fluke 75 is van tijd tot tijd onbetrouwbaar en de Fluke 177 is onlangs (gratis) omgeruild voor een nieuwe.
Op het display bleven karakters weg. Dat zou onder garantie vallen. Bij onderzoek door Fluke toch weer geen garantie, omdat er een scheurtje in het display zat.
Aanvankelijk was het standpunt erg hard, geen garantie, ik was er onzorgvuldig mee omgegaan.. Ik heb ze toen uitvoerig gewezen op de aanbevelingen van Fluke over de robuustheid van de meter.
Je mag hem nog net niet onder een stoomwals gooien, maar verder istie onverwoestbaar. Niet dus.
Op zeker moment een pakje van Fluke met daarin een fonkelnieuwe meter.
In deze tijd is het trouwens onvoorstelbaar dat een apparaat met een defect onderdeeltje van pakweg een euro, vernietigd wordt. Als excuus, voerden ze aan dat het allemaal milieuvriendelijk wordt vernietigd.
Het vervangen van het display is niet veel meer werk als het uitwisselen van de batterij, dus waar gaat het over.
In elk geval ben ik na deze perikelen toch blij met de spullen van Fluke.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum