Sony SL8000E- bijna....rip (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 07-04-2020, 20:07 (1507 dagen geleden) @ Marcel van Grinsven
Gewijzigd door soundman2, 07-04-2020, 20:08

Die Fisher ken ik als SANYO, was dacht ik de VTC9300. Het ding had een stilstaande koppentrommel en de koppen bewogen in een smalle sleuf tussen de kophelften in.
De recorder had een afstandsbediening voor de pauze toets met een draadje. Dat was handig voor de amerikanen. Zo konden ze live de reclames op tv weglaten uit de opnames.
Het schakelaartje heb ik nog. Het was de eerste video die voor de klant onder de 2000 guldens lag. Daarna heb ik nooit meer een video gekocht. Altijd een gekregen exemplaar. Zo heb ik dus nog een zooi Beta banden en de rest VHS.
Later heb ik nog een VTC5150 beta van Sanyo op de kop getikt. Het apparaat speelt wel, maar is mechanisch niet stabiel meer. Til je hem aan een hoek op, dan loopt de band kennelijk niet goed meer langs de koppen.
Opnemen hoe ging dat ook alweer?
Overigens heb ik nooit begrepen, waarom Philips pas heel laat de mogelijkheid bood om de recorder als tuner te gebruiken. De meeste TV's hadden vier op zes voorkeurzenderknopjes, terwijl de jappen cs al snel video's hadden met 8 of 16 voorkeurkanalen en ook nog afstandsbediening.
Philips vond het nodig om de recorder na een tijdje op stand-by te zetten. Veel later hebben ze dan toch het wiel uitgevonden en adverteerden er mee dat de video ook als tuner gebruikt kon worden. Je moest dan nog wel eerst de manual doorspitten om erachter te komen hoe dat moest.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum