Philips 22ga212 schade (Algemeen)

door ffeilers @, Breda, 21-04-2020, 10:47 (1477 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Hoi Leo, Peter had idd gelijk.
De arm van jou is ongeveer 2,5cm korter dan degene die beschadigd was.

Deze beschadigde arm heb ik echter heel voorzichtig "gemaakt"; (met behulp van een boor van de juiste diameter en deze heel voorzichtig steeds dieper de buis in brengen, aardig tijdje mee zoet geweest). Daarom had ik de vraag op het forum gesteld hoe dat boutje los gemaakt moest worden.
De elementhouder van Leo is overigens ook ooit gerepareerd (gelijmd) en kan dus niet verwijderd worden van het armpje.

Ik moet nog eens even bekijken hoe het nu precies moet met het scharnierpunt , zeg maar het zwarte bolletje, ik weet namelijk (nog) niet of mijn gebroken grijze ring (die ik zou kunnen lijmen) identiek is aan de ring die ik van Leo gekregen heb.

Inmiddels weet ik nu wel dat knopjes, zoals bijv van 22rh590/22rh591 22rh790 en knoppen van visogen: niets is het zelfde, uiterlijk denk je dat klopt wel , maar praktisch ... erg lastig

Dit was de opmerking in de draad van Peter
Het zit ook gelijmd, maar het kan los. Heb dit zelf ook bij de hand gehad. Maar de arm van Leo is waarschijnlijk korter en de hoek die de kop met de arm maakt is groter. Komt misschien van bijvoorbeeld een 22GA108, 208, 308 of 408. Dit zijn eenvoudiger platenspelers op basis van de 22GA212.

[image]
de arm met ring van Leo
en de inmiddels recht gemaakte arm van de schade pickup

[image]
de toen nog gekniekte arm

[image]
gebroken ring

[image]
arm en ring van Leo


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum