Hirschmann Fernsehpegelmessgeraet (Aangeboden)

door soundman2 @, Wouw, 13-05-2020, 15:35 (1415 dagen geleden) @ Maurice

Alblassetdam is in de buurt fdort.
Kom ophalen.

Leuk ding
Maurice

Ik heb zoiets van Kathrein. Er zijn geen etherzenders meer, maar zolang er nog analoog gekeken wordt op centrale antenne blijft het toestel bruikbaar. Het is gewoon handig om allerlei klachten te bekijken, zoals signaalsterkte etc.
Nog niet zolang geleden nog gebruikt bij een klant die storing had op alle tv's in huis. Ga je meten, en in plaats van 1mV (60dB/uV) meet je dan 20 tot 30 dB meer op een tv aansluiting. Toen alle toestellen weer goed werkten, had ik een doos vol met overtollige kabellengtes, verdelers antenneversterkers, beeld verbeteraars en een zooi plastic coax stekers allemaal gekocht op advies van installateurs, "beeld niet goed? versterker ertussen meneer!". Het zat allemaal mooi weggewerkt. (gamma etc.)
Ga je meten, dan komt de fout boven. Op de cai doos (AOP) was het allemaal prima. Uit de doos een Hirschmann versterkertje , regelbaar tot 20 dB, een meervoudige splitser en de bekabeling herzien. Het verste punt in huis zo geregeld dat daar 60dB/uV stond en de klant wist niet wat hij zag........
Voorlopig houdt ik mijn bejaarde Kathreintje nog maar hier.
Destijds gekocht bij Baco in Ijmuiden. Kostte wat, maar heb er al jaren plezier van gehad.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum