panasonic vhs recorder (Gezocht)

door Dominic @, Breda, 21-07-2020, 14:23 (1372 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door Dominic, 21-07-2020, 14:27

Akai en Sharp na 2000 is rommel eerste klas. Slappe chassis, matige beeldkwaliteit. Kwam dat ook niet uit de Funai stal?

Akai spul uit de jaren '90 was erg goed, mooie beeldkwaliteit en opnames houden het goed vol op goede banden. Ze beginnen nu echter vaak problemen te krijgen met de vele kunststof clipjes die de diverse delen van het loopwerk op hun plek houden. Ik heb er helaas al diverse weg kunnen gooien waarvan het liftmechaniek op alle mogelijke plekken afbrak, geleiders van het inrijgmechaniek enz. Ook de VFD's die Akai destijds gebruikte gingen enorm snel achteruit, ik heb de afgelopen jaren misschien twee Akai's in mijn handen gehad die nog een beetje licht gaven.

Sharp was leuk eind jaren '80 met hun VHS-C camera's (eerste CCD's hadden prachtig beeld) maar experimenteerden ook met SMD technieken en SMD elco's welke na enkele jaren al desastreuse gevolgen hadden. De VL-C73SA camera's kwamen vaak al na 2 a 3 jaar terug met accu-problemen en leeggelopen elco'tjes. Kort daarna gingen ook veel videorecorders dit soort mankementen vertonen.

Ik blijf erbij: Pak een Panasonic, JVC of als je hem tegenkomt een Mitsubishi.

Dominic


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum