Weer composiet video op de Audiosonic KRB-1576F (Toestel of techniek)

door Otto @, Drenthe, 12-11-2020, 16:22 (1254 dagen geleden)
Gewijzigd door Otto, 12-11-2020, 16:39

Beste lezers,

Een maand geleden schreef ik over het plotseling niet meer werken van de composiet video van mijn Audiosonic KRB-1576F. Omdat ik aanvankelijk dacht dat er misschien een instelling verschoten was, had ik de vraag hier gesteld. Gaandeweg de discussie werd wel duidelijk dat toch het IC TDA8362 stuk moest zijn. Omdat die dingen in China geen drol kosten, durfde ik de gok wel aan om een aantal IC's en bijpassende voetjes over te laten komen. Een paar dagen geleden kwamen de passende voetjes binnen. Nou ja passend? Bleken toch iets te smal te zijn. Het IC was met iets naar buiten buigende pennen in gesoldeerd. Dus het voetje even doorgezaagd, en de pennenstroken apart in gesoldeerd. Vandaag kwamen de IC's binnen, dus direct even proberen. Werkte dus niet :-( Er was wel beeld, maar alsof de sync niet goed was. Zouden het dan toch de verkeerde IC's zijn? Het IC weer uit het voetje getild en een andere proberen. En warempel het werkt toch:

[image]

Toch even het niet werkende IC eens bekijken, en ja hoor, één pennetje dubbel geklapt bij het plaatsen. Daarom deed ie het niet. Al met al, is de gok dus toch goed uitgevallen. Zelfs voor 38 cent krijg je goedwerkende TDA8362's. En ik heb nu een paar op reserve voor als het nog eens mis gaat :)

Iedereen nog bedankt met de hulp bij het vinden van de fout.

Otto

--
Ohm sweet Ohm...
[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum