Gezocht lijntrafo of TV van Erres, type 16 1422TK (Gezocht)

door Cornelisjan @, Lunteren, 25-11-2020, 14:45 (1246 dagen geleden) @ Forumbeheer
Gewijzigd door Cornelisjan, 25-11-2020, 15:09

Ik weet niet Maarten of je de trafo makkelijk kunt vinden maar ik was eigenlijk benieuwd of bij jouw exemplaar ook draadeinden uitsteken voor montage met 2 moertjes voor montage versteviging.
Bij Lammert zijn deze moertjes aanwezig heeft hij mij gemeld.

Voedings- en hoogspanningsproblemen zijn niet de meest eenvoudige problemen van televisies.

Eerst moet je erachter zien te komen wat voor chassis het is.
Dan Zijn er vaak nog de nodige modificaties, welke via de bekende gele bladen worden doorgegeven.
Dan moet je een goed (blok)- schema, layout en zeker niet onbelangrijk een cirquit beschrijving hebben.
Vervolgens meet -technisch vaststellen waar de oorzaak zit van het niet werken van dit apparaat.

We zijn het er denk ik allemaal wel over eens dat zomaar onderdelen vervangen vaak teleurstellingen opleveren.
In plaats van oplossen worden er in het ergste geval problemen bij gemaakt met alle gevolgen van dien. De laatste tips van Maurice hinte hier denk ik ook op, en terecht.

Ik heb nog contact met Lammert gehad en hij heeft gemeld dat hij samen met een ervaren tv reparateur vastgesteld heeft dat de lijntrafo defect is.

Dus heb ik met een gerust hart de trafo naar hem opgestuurd.

Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat maar Lammert laat het ons vast wel weten.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum