Schema Bose 1802 versterker gezocht (Algemeen)

door soundman2 @, Wouw, 07-01-2021, 12:54 (1203 dagen geleden) @ Goldline

De 1800 was de eerste in NL, 2x400watt, passief gekoeld en de 1801 was dezelfde in een andere behuizing met twee echte VU meters.
Het was in de tijd dat de hoofdomzet in de luidsprekers zat.Bose NL zorgde voor de service in heel europa en de defecte printen gingen naar bose voor repair. Amerika was een lange weg.
Via via kwam een vertegenwoordiger in contact met mij en ik ben voor hen de printen gaan repareren. Het ging echt over honderden exemplaren. Ik heb er een speciale testunit voor gebouwd, onderdelen kwamen via bose nl.
Later is de TD uitgebreid met techneuten en vielen voor mij de reparaties weg.
SA heeft wel versterkers voor Bose gebouwd, maar die hadden andere nummers (1600?).
Voor die tijd was de 1800 een zware maar robuuste versterker, net als de Peavey CS400.
Sommige reparateurs poogden de versterkers te repareren met alternatieven voor de eindtransistors en kozen dan voor 2N3055. Evenwel bij een voedingspanning van plus en min 95 volt , een voeding die best 2KVA kon leveren hield dat niet lang stand.Het is voor mij al lang geschiedenis (jaren 80) en contact met Bose heb ik ook niet meer.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum