2SK60 VFET gezocht, 1 stuks (Gezocht)

door soundman2 @, Wouw, 26-01-2021, 16:00 (1343 dagen geleden) @ PE9ZZ
Gewijzigd door soundman2, 26-01-2021, 16:30

Niet zo hoog van de toren blazen a.u.b.
Ik heb dezelfde doc.

Ik heb het al gecorrigeerd in mijn bijdrage, Ik heb deze versterker nooit op de werkbank gehad. Kennelijk was de ravage bij Sony zo groot, dat ze wel wat moesten wijzigen.
De versterkers zonder de cascodeschakeling waren echt dramatisch, voornamelijk ook nog door de bias diodes.
Aanvankelijk wist jij kennelijk ook niet hoe het zat, want volgens Jeroen hielp jij hem met het herstel van de versterker. Jeroen zocht de fets en ik heb originele Sony's NOS. Evenwel vroeg Jeroen ranking 5 of 6. Ik kon hem wel helpen aan ranking 3. Die wilde hij best kopen, om hem te kunnen gebruiken als ruilobject.
Pas in deze thread werd er gewag van gemaakt dat de ranking niet meer belangrijk was.
Omdat de versterkers zelden nog in reparatie komen en zeker niet die van Jeroen, was ik niet op de hoogte van de wijziging naar cascode door Sony.
Het is dus geen gebrek aan inzicht, maar gewoon iets wat voor mij nieuwe informatie was en omdat ik de TA-N7B nooit op de werkbank heb gehad heb ik daarvan nooit de doc doorgespit.

Hier nog een stukje uit de correspondentie via hotmail. Mijn alias is daar John Smits

[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum