Russische OKEAH-205 sloper/onderdelen gezocht. (Gezocht)

door A. Ouwehand @, Amersfoort, 27-01-2021, 18:25 (1342 dagen geleden)

Ik zoek een Russische OKEAH-205 sloper/onderdelen.
Deze radio heb ik verkregen van mijn beste vriend welke helaas op 56 jarige leeftijd is overleden in 2005.
Van zijn Russische vrouw (welke nu mijn vriendin is) heb ik deze radio gekregen.
Echter is de achterwand zwaar beschadigt, en heeft de afstemschaal een barst.
Dit is ontstaan na verzending vanuit Rusland toen.
Wie kan mij helpen aan een gave achterwand en afstemschaal voor deze radio ?
[image]

Russische OKEAH-205 sloper/onderdelen gezocht.

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 28-01-2021, 13:28 (1341 dagen geleden) @ A. Ouwehand

Je hebt een hele mooie, Tony! Met stationsnamen in Cyrillisch schrift en de FM-band van 70MHz weergegeven in golflengte. Ik heb een vergelijkbare Selena B212 maar dat was denk ik een exportmodel, geen namen, westers schrift en westerse FM.

Aan een schaal kan ik je in ieder geval niet helpen. Wel heb ik hier een kast van een Euromatic 217. Ik heb de achterkant even gefotografeerd voor je en die ziet er zo uit:

[image]

Laat maar weten als je er wat aan hebt.

Russische OKEAH-205 sloper/onderdelen gezocht.

door johnbos @, Wieringerwerf, 29-01-2021, 12:12 (1341 dagen geleden) @ A. Ouwehand

Heb een aantal van deze Russiche radio's gehad, heb er een 2 tal weg gedaan aan Gerard.
Moet er nog volgens mij 1x hebben maar door Corona kan kan ik dit controleren ligt in Almaar
bij mijn zoon. Zo gauw als dit mogelijk hoor je van. Moet wel aangeven dat de schaal wel voor de Europese markt is. Je hoort nog van mij.

John Bos

--
J.E.F.Bos

Russische OKEAH-205 sloper/onderdelen gezocht.

door A. Ouwehand @, Amersfoort, 29-01-2021, 15:33 (1340 dagen geleden) @ A. Ouwehand

Gerard en John alvast bedank voor de info.

Ik denk niet dat de achter wand op mijn radio past Gerard, maar ik ga het nog eens goed bekijken.

Ik wil hem zo mogelijk origineel houden/maken.

Dus John, de Europese schaal versie heb ik geen interesse in.

Alvast dank,

Tony Ouwehand

Russische OKEAH-205 sloper/onderdelen gezocht.

door Oldtimer @, Oegstgeest, 29-01-2021, 17:50 (1340 dagen geleden) @ A. Ouwehand

Is dit misschien iets?

Link

Als het je alleen om de stationsnamenschaal en de achterkant gaat dan zou je de verkoper kunnen vragen of hij die alleen wil opsturen, uiteraard zeer goed verpakt.
Dat scheelt vast in de verzendkosten.

Willem

Russische OKEAH-205 sloper/onderdelen gezocht.

door A. Ouwehand @, Amersfoort, 30-01-2021, 15:40 (1339 dagen geleden) @ Oldtimer

Dank voor de tip Willem.
Helaas erg duur en ook de verzendkosten.

Russische OKEAH-205 sloper/onderdelen gezocht.

door Oldtimer @, Oegstgeest, 30-01-2021, 17:45 (1339 dagen geleden) @ A. Ouwehand

Helaas erg duur en ook de verzendkosten.

Zeker, maar je kan ook een bod uitbrengen (Preisvorschlag senden).
En bij verzending van alleen de stationsnamenschaal en achterkant zullen de verzendkosten ook wel lager uitvallen.

Willem

powered by my little forum