Philips 774 Radio/Cassette vraag (Algemeen)

door eric-radio @, Arnhem, 09-02-2021, 20:10 (1170 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door eric-radio, 09-02-2021, 20:18

Hallo,


Dank voor alle reactie's zover.

De oude opname weergave kop was tot de draad versleten en er zat een dikke laag oxidatie op.

De wiskop heb ik via Ebay.de gekocht en is n.o.s. en ooit gemaakt door Grundig.
De wiskop heeft echter een lagere ohmse weerstand dan het Philips origineel.

De opname/weergave kop heb ik uit china en heeft mechanisch dezelfde afmetingen als de Philips maar ook deze heeft een lagere ohmse weerstand en dus impedantie.

Gezien je moet roeien met de riemen die je hebt, is de weergave van het cassette gedeelte na afregelen met een scoop (x-y fase vergelijking met 6.4 KHZ test-tape) de azimuth goed.
Echter als je de cassette omkeerd, waar ook hetzelfde test signaal is op opgenomen, staat de zaak weer scheef, als ik beide kanten afregel op een tussenstand waarbij de fase niet helemaal 100 procent is dan is het geluid bij afspelen van beide kanten redelijk tot goed.
Probleem is dat zonder een goede referentie cassette je het niet echt goed krijgt omdat je niet weet of het deck waarop mijn testtape is gemaakt 100 % ok is.
Gelukkig heeft dit toestel de mogelijkheid om de kop aan beide kanten op hoogte af te regelen zodat deze in-lijn staat met de wiskop.


Maar na vervangen van de verteerde tandwielen (nieuwe zacht kunsstof van ebay.de) en de beperkte mogelijkheden voor vervangende onderdelen komt er weer muziek uit.
Enkele nieuwe cassette tape's gekocht bij mfbfreaks om een test-tape te maken en deze zijn erg goed. (made in Holland :) )


[image]


Voor


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum