SMD condensator (Algemeen)

door gbr @, 17-04-2021, 14:19 (1077 dagen geleden) @ gbr

Beste Forumleden,

Zoals ik gisteren aangaf heb ik op een vergelijkbare 5110 een C= 8uF gemeten. Op mijn mij "defecte" 5100 was de C = 100nF. Bij vergelijk ging ik er van uit dat mijn C defect was dus had ik 10uF provisorisch parallel gesoldeerd. Ik nam aan dat het probleem was opgelost, wat niet het geval is. Het blijkt dat het contrast na 2uur aanstaan terug loopt tot nul: dus niets meer te lezen. Dus de elco heb ik intussen weer verwijderd.

De 5110 Vcc=3V; LED wordt geregeld met een potmeter aangesloten op de 3V.

Gert en Goldline: op een identieke 5110 meet ik de C = 100nF. Deze C waarde is gelijk aan de C waarde op mijn defecte 5110. Dus is de C op mijn defecte 5110 niet defect.

Als ik "GND" los neem, geeft de defecte 5110 een normaal en contrastrijk beeld maar is er geen LED verlichting. Als ik de GND aansluit neemt het contrast met ca. 50 af en kan ik wel de LED regelen.

De verbinding tussen de print en het display bestaat uit een geleidend blokje. Ik heb het idee dat dit geleidende blokje niet helemaal goed zit. Ik heb het bekeken maar zie geen kans om de positie te wijzigen: zit vast.

Ik heb geen idee waar het probleem zit.

Groet, René


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum