Klote W10 (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 23-04-2021, 20:28 (1097 dagen geleden) @ Ben
Gewijzigd door soundman2, 23-04-2021, 20:36

Een image back-up is mooi als de HD crasht ofzo. Wel moet je die voortdurend bijhouden, omdat de gebruiker ook wijzigingen aanbrengt. Doe je dat niet moet je ook alle updates weer installeren.
Data raak ik bij een gewone crash niet kwijt, die worden voortdurend geback-upt op een netwerkschijf.
Systeemherstel heb ik een paar maal gebruikt, omdat ik de boel overhoop gehaald had, maar dan heb je gewoon alles terug vanaf het vorige herstelpunt. Als je wil kun je voor een grote knutselpartij ook vooraf even een herstelpunt aanmaken. Normaal doet Windows dat ook regelmatig.

De directory mijn documenten gebruik ik ook nooit.
Op mijn werk PC heb ik een aparte schijf waarop de data volgens eigen indeling staat en alles wat ik download komt in de directory downloads terecht. Als ik dat aan Windows over laat, moet ik altijd maar weer uitvinden waar ze het weer eens weggekwakt hebben.
Vanuit downloads zet ik het op de plaats die IK daarvoor bedoeld heb en zo hoort het ook.
Sinds ik in de jaren '80 met filemanager Norton Commander begonnen ben , heb ik nooit meer een andere gebruikt.
Dat eencellige plaatjes gedoe van Win verkenner wen ik nooit aan.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum