Klote W10 (Computertechniek)

door Laurens @, Zaandam, 24-04-2021, 11:44 (1097 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Laurens, 24-04-2021, 11:49

Jij hebt zeker win 10 home?

Neem Win 10 professional. Een licentie kost 15 euro ofzo. Sinds een paar updates geleden, kan je weer gewoon je PC afsluiten zonder updates.

[image]

Ik heb nooit echt problemen met win10 updates. Het loopt nu alweer een paar jaar soepel. Win7 werkt beter op écht trage computer die al lang over hun houdbaarheidsdatum heen zijn, maar alles van de afgelopen 5 jaar draait goed op win10.

Heel af en toe vind ik nog wel eens een stuk 10-15 jaar oude software dat moeilijk doet, maar dat is het dan ook wel. Voor die éne keer dat ik zoiets gebruik, pak ik wel een oudere laptop.

Maar onder de streep heb ik aanzienlijk minder 'gezeik' met windows 10, dan dat ik had met 95/98/XP. Blauwe schermen of volledig op slot zitten is volkomen verdwenen.
Win 7 was bovengemiddeld, maar verder is win10 niet slechter dan de gemiddelde windows variant.

PEBCAK?

Vergeet niet dat de grote Linux distro's ook gewoon regelmatige updates hebben, en dat dat ook spul kapot kan maken. Sterker nog, Ubuntu wil heel graag support voor 32 bit programma's laten vallen. Dat zijn dingen die ik onder windows nog wel regelmatig gebruik.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum