wie wil mij helpen met ombouw / reparatie (Gezocht)

door JaBu @, 05-05-2021, 21:31 (1085 dagen geleden)
Gewijzigd door JaBu, 05-05-2021, 21:35

[image]Ik lees al een poosje mee op dit forum en steek er veel van op. Ik ben absoluut geen reparateur maar ik vindt het erg leuk om oud spul 'aan de gang' te houden en te gebruiken in mijn mancave samen met m'n drie kleinzoons.
Nu heb ik een poosje geleden een tweetal JVC CX-500ME RTV's kunnen kopen; ik vindt dit erg mooie apparaten. Deze doen het ook goed op enkele zaken na.
Bij de ene is het radio deel niet goed, hij ontvangt maar 1 station op FM en het 'wijzertje' is afgebroken waarmee je de afstemming doet.
Bij de andere is de beeldbuis blijkbaar versleten, deze geeft schuine witte strepen over het beeld en het beeld blijft wazig, deze kan niet goed worden scherp gesteld.

Nu heb ik ook nog een exemplaar die voor de Franse markt was bestemd (Secam) en dus helaas niet bruikbaar in Nederland vwb de TV; deze is nog heel mooi en prima in orde en daarom zou ik deze graag als donor willen gebruiken als dat mogelijk is.

Wat ik graag zou willen is het radio deel in de eerste overzetten en de Beeldbuis uit de Secam-TV in de tweede zodat ik twee mooie werkende exemplaren overhoud.

Mijn vraag is: wie zou dit kunnen en willen doen of weet u wellicht iemand of een adres waar ik dat met een gerust hart zou kunnen laten doen?

Afstand (in NL) maakt mij niet zoveel uit (ik woon in Amersfoort) en ik heb er ook geen haast mee. Natuurlijk wil ik ook een vergoeding voor de kosten betalen. Ik zou er blij mee zijn als ze (weer) goed functioneren.

Alvast bedankt voor uw reactie,

met vriendelijke groet,

Jan


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum