NEDERLANDSE EDITIE VAN ELRAD? (Gezocht)

door Jeever ⌂ @, Landgraaf, Nederland, 18-05-2021, 02:18 (1232 dagen geleden)

Volgens Herm Willems in zijn 'Geschiedenis van de radio-, televisie- en elektronica-tijdschriften in Nederland' zou er in 1993 een Nederlandstalige versie verschenen zijn van het Duitse tijdschrift Elrad. Uitgegeven door Heise Publishing Company, Postbus 657 Eindhoven en met Manfred H. Kalsbach als eindredacteur. Chriet Titulaer zou een van de vaste auteurs zijn geweest.
Ik heb uitgebreid zitten zoeken op Internet, maar de enige informatie die ik vind is dat de Koninklijke Bibliotheek in Den Haag inderdaad één jaargang van dit tijdschrift heeft, uitsluitend ter inzage.
Heeft iemand dit tijdschrift gehad en zo ja, is deze iemand bereid om dit uit te lenen voor het scannen en indexeren ervan. Dit voor mijn 'Overzicht van Nederlandstalige elektronica tijdschriften', zie:
https://verstraten-elektronica.blogspot.com/2021/03/elektronica-tijdschriften.html

NEDERLANDSE EDITIE VAN ELRAD?

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 18-05-2021, 02:54 (1232 dagen geleden) @ Jeever

Ik kan bevestigen dat dit tijdschrift bestaan heeft, in mijn herinnering 1 of misschien 2 jaar tot het weer opgeheven werd. Ik ben momenteel druk aan het opruimen en weet niet waar ik ze terug moet vinden maar ik weet wel dat ik een abonnement gehad heb van een van de eerste nummers (nadat ik het 1 of 2 keer los gekocht had) tot en met het bittere einde.

Mocht ik de tijdschriften tegenkomen, dan meld ik me weer.

NEDERLANDSE EDITIE VAN ELRAD?

door Jeever ⌂ @, Landgraaf, Nederland, 18-05-2021, 16:26 (1231 dagen geleden) @ Forumbeheer

'Mocht ik de tijdschriften tegenkomen, dan meld ik me weer.' Heel graag! Het scannen en indexeren van twee jaargangen moet wel in een weekje of twee à drie te doen zijn. Het scannen gebeurt met een A3 flatbed scanner, dus de tijdschriften (in de veronderstelling dat zij geniet zijn) worden absoluut niet beschadigd. Het zou een mooie aanvulling zijn op mijn tijdschriften-verzameling die nu voor iedereen via Internet beschikbaar is.

NEDERLANDSE EDITIE VAN ELRAD?

door Harm @, Enschede, 20-05-2021, 09:41 (1230 dagen geleden) @ Jeever

Beste Jeever,
ik heb van 1993 tot het eind van de Nederlandse editie een abonnement gehad op Elrad en ben in het bezit van de meeste bladen uit de jaargangen 1993 t/m. 1998. Je mag ze wat mij betreft wel scannen.
Groeten, Harm.

NEDERLANDSE EDITIE VAN ELRAD?

door Jeever ⌂ @, Landgraaf, Nederland, 20-05-2021, 10:23 (1230 dagen geleden) @ Harm

Beste Harm,
Heel erg bedankt voor dit aanbod! Het weer elektronisch beschikbaar stellen van dit tijdschrift zal een mooie uitbreiding zijn van mijn verzameling gescande en geïndexeerde Nederlandstalige elektronica tijdschriften.
Echter:
Zes jaargangen betekent dus ongeveer 70 tijdschriften. Ik scan twee tijdschriften per avond. Dat betekent dus dat ik uw verzameling iets meer dan een maand zou willen lenen.
Kan dat, wat u betreft? Als u hiermee akkoord gaat dan kunt u ze opsturen naar onderstaand adres. De verzendkosten zal ik uiteraard vergoeden. Mailt u maar een bankrekeningnummer en het bedrag en ik maak het onmiddellijk over.
Jos Verstraten
Kantstraat 5
6374 ED Landgraaf

NEDERLANDSE EDITIE VAN ELRAD?

door Jeever ⌂ @, Landgraaf, Nederland, 27-05-2021, 15:47 (1222 dagen geleden) @ Harm

Vandaag de tien verschenen nummers van de Nederlandstalige editie van 'Elrad' ontvangen: van januari 1993 tot en met oktober 1993. Waarschijnlijk het tijdschrift met de kortste levensloop! Vanavond begin ik met scannen, het wordt een mooie aanwinst voor mijn overzicht van Nederlandse elektronica tijdschriften. Waarschijnlijk medio juni de indexering op mijn blog en de gescande nummers op Google Drive en Archive.org.

TOPIC KAN WORDEN AFGESLOTEN

door Jeever ⌂ @, Landgraaf, Nederland, 01-06-2021, 19:05 (1217 dagen geleden) @ Harm

Beste Harm,
Alle nummers van de Nederlandstalige ELRAD zijn nu gescand en geïndexeerd. Zie voor de resultaten:
https://verstraten-elektronica.blogspot.com/p/elrad-nederlands.html
Bedankt voor het in bruikleen geven van de tijdschriften, ik stuur ze morgen retour.

powered by my little forum