PeakTech dB meter USB adapter (Algemeen)

door Herman Vandierendonck @, 22-07-2021, 21:32 (980 dagen geleden)

Beste Forumleden,

Onlangs heb ik van Leo op dit forum een fraaie dB meter overgenomen.
Het merk is PeakTech 8000, maar als je op het wereldwijdeweb wat rond googled kom je dit model in allerlei merken tegen, al of niet met wat verbeteringen zoals background verlichting. De meter heeft in de standaard uitvoering een seriele uitgang, die gebruikt kan worden voor data logging, en danook als datastream voor onder meer grafische weergave.
[image]
Ook de Duitse webshop Thomann voert de meter -met schermverlichting-, en verkoopt er ook een serieel naar USB adapter voor deze meter, met software erbij. Op de Thomann webpagina kun je onderaan de pdf van de usb en software aanklikken
https://www.thomann.de/nl/digital_sound_software_usb_cable.htm
Ikzelf heb met –andere- serieel naar USB adapters, en bijbehorende software slechte ervaringen.
De computer/port wordt niet herkend, de data wordt niet ingelezen, of bij toeval wel/niet of de software hapert. Narigheid dus, eindeloos gepruts, en uiteindelijk weggedaan.

Vraag : heeft iemand ervaring met het gebruik de seriele port van deze meter en de bijbehorende software met de USB adapter ? Is het bruikbaar, zinvol om de adapter met software aan te schaffen ? Ik ben niet op zoek naar een professioneel, gecalibreerd meetsysteem oid, maar uitbreiden van de mogelijkheden van de meter die ik nu heb lijkt mij interessant.

Alvast bedankt, Herman


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum