Software voor analoog meterschalen (Algemeen)

door Bredero @, Vlaanderen, 17-08-2021, 13:13 (1140 dagen geleden)

In het verleden heb ik de software van TONNE gebruikt om nieuwe analoge meterschalen te ontwikkelen. De site bestaat nog maar er kan niet meer mee gewerkt worden waarschijnlijk om reden dat deze softwaren van 2007 is. Heeft iemand ervaring met deze site of weet iemand een andere site of oplossing ?

Software voor analoog meterschalen

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 17-08-2021, 13:24 (1140 dagen geleden) @ Bredero
Gewijzigd door Maarten Bakker, 17-08-2021, 13:29

Doorgaans liggen zulke fouten niet aan de software, die blijft immers hetzelfde, maar aan Windows. Bij mij lijkt MeterBasic probleemloos te openen. Als het aan Windows ligt, zou je aan Windows kunnen vertellen dat het een oudere versie moet nadoen voor dit programma (rechtsklikken op de .exe file). Heb je al geprobeerd contact op te nemen met de maker van de software? Als je een betaalde versie hebt, zal daar sowieso support bijzitten. En anders vast ook wel.

Software voor analoog meterschalen

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 17-08-2021, 14:51 (1140 dagen geleden) @ Bredero
Gewijzigd door Leo Snoeren, 17-08-2021, 14:52

In het verleden heb ik de software van TONNE gebruikt om nieuwe analoge meterschalen te ontwikkelen. De site bestaat nog maar er kan niet meer mee gewerkt worden waarschijnlijk om reden dat deze softwaren van 2007 is. Heeft iemand ervaring met deze site of weet iemand een andere site of oplossing ?

De door jou gebruikte software ken ik niet, maar zelf gebruik ik al jaren Frontdesigner van Abacom:

[image]

Ooit gekocht bij Conrad en dit werkt perfect, ik ben er erg tevreden over. Werkt uitstekend voor schalen, maar je kan er ook complete frontpanelen mee maken.

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Software voor analoog meterschalen

door Bredero @, Vlaanderen, 17-08-2021, 15:58 (1140 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Bedankt voor de info, met Frontdesigner van Abacom heb ik vroeger nog gewerkt maar wist niet dat het mogelijk was om meterschalen te maken. Ik ga dat eens uitproberen en inderdaad ik vermoed ook dat de fout wat ik hier heb van Windows afhankelijk is.

powered by my little forum