Onderdelen Philips L6X38T (Gezocht)

door Pim V. @, Amsterdam, 11-11-2021, 08:09 (1054 dagen geleden)

Hoi,

ik heb een redelijk mooie Philips L6X38T gekocht, echter er zijn wel wat aanpassingen gedaan zoals een voedinkje ingebouwd, antennes aangepast en een schakelaar bijgeplaatst. Om het geheel weer origineel te maken ben ik op zoek naar een sloper of de volgende onderdelen:

Batterijbak (men heeft de veren uit het plastic gebroken)
Antennes incl. montage-houder (antennes zijn compleet verwijderd)
achterwand compleet met tenminste 1 vergrendelmechanisme (er zijn 2 extra gaten aangebracht)
montageplaat entrees (is gebroken)
Hoofdtelefoon incl. montage (compleet verwijderd)
rechter zijkant (er is een extra gat gemaakt voor netsnoer)
ijzeren rand front (gedeeltelijk weggevreten door batterij-lekkage ??) Ik weet niet of dit een geheel vormt met het front.

Wie kan mij aan deze zaken helpen ?

Weet nog niet of het toestel speelt, dat komt later, eerst ben ik nog bezig met een ander toestel.

P.S. de laatste foto is niet van mijn toestel, maar van het internet.

Pim.

[image]

[image]

[image]

[image]

Onderdelen Philips L6X38T

door Erik @, 11-11-2021, 17:44 (1054 dagen geleden) @ Pim V.

Sorry dat ik de gevraagde onderdelen niet voor je heb.
Maar wel een tip mocht het vinden van de onderdelen waarin gaten geboord zijn niet lukken;

Ik heb gaten in het verleden onzichtbaar gerepareerd door het volgende:

- Maak een afdruk met niet hard wordende boetseerklei (speelgoed winkel) van een onbeschadigd
stuk. Hiermee copieer je de oppervlaktestructuur.
- Plaats het stukje klei over het te dichten gat
- Giet het gaatje van achteren dicht met dunne epoxy-hars, eventueel wat warmte gebruiken ter
voorkoming van luchtbelletjes.
- Na uitharden de reparatie op kleur brengen met je juiste verf, een air-brush is hier een
geschenk uit de hemel :-) de lak hiervoor is dun genoeg on geen zichtbare structuur te geven
en is een alle kleuren en mat-helder tinten te krijgen.

Hopelijk kun je de onderdelen vinden, maar dit is een goede 2e optie

Grtz,
Erik

Onderdelen Philips L6X38T

door Pim V. @, Amsterdam, 13-11-2021, 10:20 (1052 dagen geleden) @ Erik

Hallo Erik,

bedankt voor de uitgebreide uitleg, dat is zeker een idee ! Voorlopig staat het toestel nog op de plank, eerst een ander project afmaken :-). Mocht er in de loop van de tijd zich geen aanbiedingen voor doen dan zal ik het zeker proberen.

Pim.

powered by my little forum