DC stekker voor de Kenwood R1000 (Gezocht)

door Oldtimer @, Oegstgeest, 13-12-2021, 23:22 (1021 dagen geleden) @ Patrick2
Gewijzigd door Oldtimer, 13-12-2021, 23:23

Als ik DC aansluit hoor ik een relais klikken, ik heb er geen stroommeter tussen gezet want als ik de "shack" verlaat zet ik steeds de stroom uit, ook de 12V.
Ik heb de netstroom er niet in gestoken, als de DC aan gaat klikt het inwendige relais.

Het relais dat je hoort klikken is het relais voor het in- en uitschakelen van de Timer. Je kunt deze mogelijkheid op de frontplaat kiezen.

De R1000 werkt standaard via een normale netentree op netspanning.
De DC 13.8V is een optie (DCK-1) welke via een gepolariseerde entree met daarachter een diode die aangesloten is op de uitgang van de bruggelijkrichter van de netvoeding, zie het schema in het Manual.
De voedingsspanning wordt geleverd door de bruggelijkrichter als de spanning aan de ingang van de bruggelijkrichter groter is dan die van de DC voeding.
De voedingsspanning wordt geleverd door de DC voeding als die spanning groter is dan die van de uitgangsspanning van de bruggelijkrichter.

Overigens, als je de DC en AC voeding uitschakelt via een centrale netschakelaar dan loopt ook je klok niet meer net zo als de timer.

Willem


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum