"dinges "voor de Sony bandopnemer gezocht (Gezocht)

door Patrick2 @, Wilrijk (B), 28-12-2021, 12:25 (1007 dagen geleden)

Dag iedereen,

Gisteren op de kop getikt, was gratis maar heb er een eindje voor moeten rijden. Je moet er wat voor over hebben...

[image]

Voor ik op zoek ga naar de knoppen, wil ik toch wel eerst de bandopnemer weer behoorlijk aan de praat krijgen en zoek ik alvast naar zo'n rubber ding dat je gebruikt om de spoel op de as te houden.

[image]
[image]
[image]

Hoe noem je zo'n ding eigenlijk?
Als iemand het voor me heeft, mag een setje zijn, dan hou ik me graag aanbevolen. Over de prijs worden we het vast wel eens.

Ik heb het toestel nog niet geprobeerd, maar naar verluidt draait ie te snel.
Wat ik nu al weet is dat de recorder een hoop tlc, in de vorm van grondig het mechanisme reinigen, kan gebruiken. Op YouTube heb ik een uitgebreid filmpje over hoe en wat reinigen gevonden dus dat zit alvast snor.

Ik wens iedereen alvst een fijn en vooral veilig uiteinde.
Groeten, Patrick

"dinges "voor de Sony bandopnemer gezocht

door soundman2 @, Wouw, 28-12-2021, 13:40 (1007 dagen geleden) @ Patrick2

Ik heb het toestel nog niet geprobeerd, maar naar verluidt draait ie te snel.

Twee viltstift streepjes op de tape op 1,9M afstand.
De recorder moet daar 10 seconden over doen op 19cn/s en 20 0p 9,5 cm/s 20 seconden.
Heb je een correct opgenomen band met een testsignaal, van bijv 1000Hz, kun je het ook gewoon meten.
Is de capstan as niet zwaar vervuild?

"dinges "voor de Sony bandopnemer gezocht

door Patrick2 @, Wilrijk (B), 28-12-2021, 14:54 (1007 dagen geleden) @ soundman2

Een vervuilde capstanas schijnt een veel voorkomend euvel te zijn bij deze reeks van recorders.
Ik ben er nog niet aan begonnen want ik pas op de kleinkinderen deze week. Het zal iets voor volgend jaar worden, niettemin zijn alle tips zeer welkom. Trouwens, eerste werk is een ander netsnoer, ik hoop dat ik zo'n stekker vind...

"dinges "voor de Sony bandopnemer gezocht

door Goldline @, Oranjedorp, 28-12-2021, 16:23 (1007 dagen geleden) @ Patrick2

Wat voor een "stekker" heb je hiervoor nodig dan ?
Bandrecorder kan je horizontaal gebruiken zonder de rubber doppen :-)

--
Cees PA1DBA

"dinges "voor de Sony bandopnemer gezocht

door soundman2 @, Wouw, 28-12-2021, 17:11 (1007 dagen geleden) @ Goldline

Twee wasknijpers gaat ook werken. Waarom moeten recorders vertikaal staan? De eerste lagen ook gewoon met de spoelen horizontaal. In studio's, voor zover nog in gebruik liggen ook alle spoelen horizontaal. Vaak hebben de (NAB) spoelen niet eens flenzen.

"dinges "voor de Sony bandopnemer gezocht

door Armand @, Belgiƫ, 28-12-2021, 17:26 (1007 dagen geleden) @ Patrick2

Zoek eens op "REEL TO REEL TAPE DECK RUBBER SPINDLE HUB CLAMPS"
https://www.google.com/search?q=REEL+TO+REEL+TAPE+DECK+RUBBER+SPINDLE+HUB+CLAMPS&ie=utf-8&...

Groeten, Armand

"dinges "voor de Sony bandopnemer gezocht

door Patrick2 @, Wilrijk (B), 28-12-2021, 19:49 (1007 dagen geleden) @ Armand

Ik heb nu op z'n minst een zoekterm te pakken. Dank je Armand.

"dinges "voor de Sony bandopnemer gezocht

door Johan TEAC @, Steenbergen, 29-12-2021, 00:14 (1006 dagen geleden) @ Patrick2

Ik heb hier een 630 voor je om op te halen die band houder krijg je er gratis bij

--
The magic smoke keeps us bussy

"dinges "voor de Sony bandopnemer gezocht

door Patrick2 @, Wilrijk (B), 29-12-2021, 07:20 (1006 dagen geleden) @ Johan TEAC

Johan, ik heb je een bericht gestuurd.

riem voor de Sony bandopnemer gezocht

door Patrick2 @, Wilrijk (B), 01-01-2022, 17:52 (1003 dagen geleden) @ Patrick2

Hallo iedereen,

Laat ik beginnen met jullie allen een succesvol en vooral gezond 2022 toe te wensen.

Ik heb vandaag de bandrecorder open gemaakt en afgezien van een kapotte riem, daarover dadelijk meer, is er alleen maar een reinigings- en doorsmeerbeurt van het mechanisme nodig. Alle vet is uitgedroogd en hard geworden dus daar ben ik een tijdje mee zoet...

De kapotte riem heb ik opgemeten en ik kom aan een diameter van 4mm en een lengte van 292mm. Waar kan ik zo een exemplaar vinden of hoe kan ik die weer betrouwbaar lijmen?

Alvast bedankt voor de reacties.

riem voor de Sony bandopnemer gezocht

door Goldline @, Oranjedorp, 01-01-2022, 18:12 (1003 dagen geleden) @ Patrick2

Elektro Andijk :-D
[image]

--
Cees PA1DBA

riem voor de Sony bandopnemer gezocht

door Patrick2 @, Wilrijk (B), 01-01-2022, 18:18 (1003 dagen geleden) @ Goldline

Zo! Dat is snel! Dank je, Goldline!

riem voor de Sony bandopnemer gezocht

door Patrick2 @, Wilrijk (B), 06-01-2022, 08:14 (998 dagen geleden) @ Patrick2

Johan Teac heeft me een tweede TC630 geschonken zodat ik wisselstukken zat had maar inmiddels werken beide toestellen prima dank zij de tips die ik hier gekregen heb.

Iedereen hartelijk bedankt!

powered by my little forum