Wifi vraag (Algemeen)

door Jeroen Visser @, Eindhoven, 27-01-2022, 14:16 (977 dagen geleden)

Ik heb thuis onderstaande LAN configuratie. Mijn vraag, Moeten beide Wifi SSID's verschillend zijn? Of mogen ze dezelfde naam hebben?[image]

Wifi vraag

door Marbel @, Hoorn N-H, 27-01-2022, 14:45 (977 dagen geleden) @ Jeroen Visser

Hallo Jeroen,

Het gebruiken van beide WiFi's samen is niet aan te raden wegens storen van elkaar.
Zelfs met een zelfde SSID kom je er niet.

Wanneer je een eigen router wilt gebruiken kun je het modem het beste in Bridge-modus zetten of laten doen door je provider.

Dan heb je één router en één wifi en geloof mij, dat werkt het allerbeste!

Groet, Bram

Wifi vraag

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 27-01-2022, 15:29 (977 dagen geleden) @ Jeroen Visser

Werkt bij mij hetzelfde met een oude router op zolder, deze heb ik "Tussenpuntje" genoemd.
Beneden en boven moeten dus verschillende namen hebben anders kan het mis gaan.
Groet, Ben

Wifi vraag

door Goldline @, Oranjedorp, 27-01-2022, 18:25 (977 dagen geleden) @ Jeroen Visser

Niet de zelfde naam geven en beide op een ander kanaal zetten ,kanalen met ruimte ertussen:
bijvoorbeeld 2 en 8

--
Cees PA1DBA

Wifi vraag

door Jeroen Visser @, Eindhoven, 27-01-2022, 23:37 (976 dagen geleden) @ Jeroen Visser

Dank jullie hartelijk voor jullie reacties.
Daar kan ik mee verder.

Vriendelijke groet, Jeroen

Wifi vraag

door Hersteller @, Haarlem, 28-01-2022, 20:46 (975 dagen geleden) @ Jeroen Visser

Zet de DHCP van de WiFi router uit (dan gebruik je de DHCP van de originele modem/router). Sluit het modem aan op het switch gedeelte van de WiFi router (is eigenlijk een combinatie van router/switch/accesspoint), niet op de WAN aansluiting. Hierdoor sla je de routergedeelte over en stoort hij niet. Geef de WiFi dezelfde SSID maar op een ander kanaal. Dan heb je je eigen Mesh netwerk gemaakt.

Wifi vraag

door Jeroen Visser @, Eindhoven, 28-01-2022, 21:16 (975 dagen geleden) @ Hersteller

Dank je wel Herman,
Ik ga dit zeker testen!
Groetjes, Jeroen

powered by my little forum