TA7756F gezocht capstan motor driver Sanyo VHR-D500 (Gezocht)

door Gert Wouters @, 03-02-2022, 14:26 (970 dagen geleden)

Beste forummers,

Al van bij het overlijden van mijn grootvader in 2009, heb ik die mens zijn videorecorder in bezit: een Sanyo VHR-D500.
Dat ding kochten mijn grootouders nieuw in 1988. Hij was dagelijks in gebruik tot ergens 2007 als ze voor Kerst een DVD-recorder kregen.
Enkele versleten riemen en verder heeft dat spul nooit gehaperd.

Omdat het voor mij een enorm nostalgisch toestel is en in schitterende staat nog, heb ik hem altijd op mijn "retro-kamer" tussen de buizen tv's gezet.
Af en toe draai ik een filmpje af op de voor video aangepaste K8.

Tijdje terug had het toestel geen kracht meer om de band binnen te halen en te spoelen.
De twee elco's van 47uF uitgelopen op de capstan print. Vervangen, maar mocht niet baten.
Nu heb ik alles op heel die print vernieuwd, alles proper gemaakt, ik krijg hem niet aan het draaien.
Check ik middels schema alle spanningen/stuurspanningen, dan is dat allemaal ok. De fout ligt dus zeker aan de capstanmotor. Lijkt me meer bepaald die TA7756F driver ic te zijn.

Noch de capstanmotor, noch het ic zijn nog ergens te vinden.

Heeft er toevallig iemand van jullie zulks nog in bezit en bereid om aan mij over te laten? Over de €€€tjes komen we wat overeen

De capstan motor is gebruikt in de Sanyo VHR-D700, VHR-D500, VHR3310, VHR3100 en nog enkele apparaten van Fisher die technisch identiek waren, maar waar ik helaas geen types van vind.

Ik voeg enkele foto's bij van hoe het geheel er onderaan uit ziet. Indien foto's gewenst van betreffende recorders, laat maar weten, dan zoek ik eea op.

[image][image][image]

Bedankt!
groet
Gert


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum