Afstemindicator voor Philips Wereld Radio 22TL798 (Gezocht)

door Jos @, Nieuwkoop, 04-03-2022, 20:50 (940 dagen geleden)
Gewijzigd door Jos, 04-03-2022, 21:14

Hallo Forumleden,

Ik ben opzoek naar de afstemindicator voor een Philipos Wereld Radio type 22RL798,

Ik ben bezig deze op te knappen (roestvorming door batterijlekkage) en had de pech dat de afstemindicator opo de grond is gevallen met als het gevolg dat deze niet meer werkt, het meten met de unigor geeft wel de uitslag voor zowel de FM afstemming als de batterijcontrole.
Wie kan mij aan een vervangende helpen.
De naald van deze indicator beweegt van rechts naar links, naast de FM afstemming (bovendeel van de schaal) geeft deze ook de resterende batterijspanning weer.

Ik heb de foto's toegevoegd.

Mocht er iemand nog in het bezit zijn (uit een sloper?) 1 of 2 antenne's, de clips voor het batterijdeksel (batterijvak) dan hoor ik het heel graag

Met vriendelijke groet Jos


[image][image][image][image]

Afstemindicator voor Philips Wereld Radio 22TL798

door Marotick ⌂ @, Huizen, 05-03-2022, 10:14 (940 dagen geleden) @ Jos

Dat naaldje moet te repareren zijn.
Goed het is een uiterst priegel werk maar toch te doen.
Het naaldje scharniert tussen 2 kleine lagertjes en als, door de val, het asje uit een lagertje is geschoten dan moet het lager stelschroefje open gedraaid worden, het asje terug terug en het lagerschroefje weer bijna vast gedraaid worden.
Een moeilijkheid is dat aan het asje ook de 2 balansveertjes bevestigd zitten die de naald weer naar de begin positie beweegt.
Voorzichtig te werk gaan dus.

Jack Marotick

Afstemindicator voor Philips Wereld Radio 22TL798

door Jos @, Nieuwkoop, 05-03-2022, 19:23 (940 dagen geleden) @ Marotick

Bedankt Jack,
De kans is (ook) groot dat het "pumtje"van de as of krom is of is afgebroken vandaar mijn oproep of iemand me aan een indicator kan helpen die nog functioneert.
Het vergt in ieder geval een rustig moment met vaste handen.

In ieder geval bedankt voor je reactie.
vr gr Jos

powered by my little forum