schema gezocht b&o (Gezocht)

door shortwave @, meerssen, 10-03-2022, 07:12 (935 dagen geleden)

hallo beste mede techneuten

ik heb me gestort op een actieve luidspreker console van b&o
een type wat niet veel verkocht is geworden ik denk door de prijs hi hi ...
het type is ,,BEOLAB 1 ,, een speaker van zwaar aluminium en is ong 2 meter hoog
een uitzonderlijk type de toonregeling is processor gestuurd , soort equalizer die automatisch werkt
deze speaker is al bij een andere reparateur geweest was de zien aan ontbrekende en losse bedrading
ik heb het ingangsbord de smd chips vervangen en heb weer signaal op het mainbord nu is het zo als ik de ingang lostrek van het mainbord gaat het ledje op groen en schakelt
hij in
maar de middenrange speaker bromt dan ong 50 hz de woofers doen het wel maar steek ik het stekkertje terug blijft het power ledje rood
probleem is dat voor dit type geen schema te krijgen is , ik heb alle reguliere kanalen gecontacteerd zonder resultaat wel een handleiding die vind je wel
zelfs diverse dealers trekken hun neus op voor dit type , en zeggen me dit is een exclusief jubileum model is en daar krijg je helemaal geen service manual of schema,s van
het apparaat zit zeer complex in mekaar in mijn 40 jaar reparatie ervaring heb ik natuurlijk van alles geprobeerd maar het hele apparaat is bijna gebouwd in smd dus daar ga je niet zomaar in wisselen of meten zonder gegevens

is er iemand bekend met dit type ?
of iemand weet die er een schema van heeft

grt Han


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum