PM3232 en BEM014 (Aangeboden)

door Herman Vandierendonck @, 13-03-2022, 13:14 (925 dagen geleden)
Gewijzigd door Herman Vandierendonck, 13-03-2022, 13:16

[image]Beste Forumleden,

Sinds kort ben ik de gelukkige bezitter van een digitale Rigol scoop en een Siglent functiegenerator. Mijn analoge PM3232 en generator BEM014 mogen nu op zoek naar een andere gebruiker!
Dus aangeboden :
- PM3232 twee kanaals scope, deze is afkomstig van de TU Eindhoven (waar de aarding van de netstekker verwijderd is, ikzelf heb nooit aan het lichtnet/daarmee rechtstreeks verbonden apparatuur gemeten)
de scoop heeft wat mankementen :
het schakelblok van de triggering werkt niet meer goed, je moet knoppen in en uitschakelen voordat de gezochte functie schakelt : dat lijkt een mechanisch probleem in de schakelaars te zijn.
een van de twee lampjes van de rasterverlichting van het scherm brandt niet meer.

Zoals je kunt zien, werkt de scoop goed, blokgolf is aanwezig, en hij geeft het signaal van de analoge BEM014 goed weer.
Ook de signalen uit mijn Sigilent worden goed weergegeven. Ook de XY functie werkt goed.

Bij de BEM014 generator is de netschakelaar overbrugd en is die plaats een BNC connector gemonteerd. De banaanbussen hebben geen functie meer. De originele schakelaar zit erbij, dus deze modificatie is makkelijk weer terug te zetten. Zoals je op de foto's ziet werkt deze generator goed.

Op te halen in Tilburg, zonder BNC kabels en probes, ik kom niet op beurzen ed.

Prijs : € 35 voor PM3232 en BEM014 samen.

Groeten Herman

[image]
[image]
[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum