Flatscreen TV (Gezocht)

door Jeroen Visser @, Eindhoven, 22-03-2022, 15:04 (922 dagen geleden)

minimaal 90cm diagonaal, op voet, met afstandsbediening, 100% werkend
Wie in omgeving Eindhoven heeft er nog een over?

Flatscreen TV

door Marotick ⌂ @, Huizen, 23-03-2022, 11:44 (922 dagen geleden) @ Jeroen Visser

Daar zullen er veel van zijn maar zijn ze nog bruikbaar?
Ik heb een Sony flatscreen in de slaapkamer staan en die is nog niet eens zo oud maar er verscheen onderin beeld (eind december 2021) dat Ziggo ging stoppen met de doorgifte van de digitale SD kwaliteit. Een paar dagen later was er niets meer te zien, ja wel een aantal commerciële kanalen maar de NPO zat er niet meer bij.
Een goede kennis van me vertelde me dat hij nog een zeer goede flatscreen over had en die mocht ik wel hebben.
Mmm.
Ik vroeg hem of hij het nog wel deed na het stoppen van de SD kwaliteit en hij ging dat testen en kwam tot de conclusie dat het ook bij hem niet werkte. Hij heeft deze flatscreen maar weggegooid.
Ik vond weggooien zonde dus heb ik een andere mogelijkheid gezocht en kijk nu in de slaapkamer naar de NPO via een Raspberry pi.
Omdat ik inmiddels bezig ben met een verhuizing kwam Ziggo aan de deur of ik mijn abonnement naar mijn nieuwe adres wilde meenemen??? Nee, zo'n onbetrouwbare partner die de wereld vervuild door vele tv's in één klap nutteloos te maken daar wil ik niets mee te maken hebben dus ik ben overgestapt naar de KPN.

Ik weet niet waar je de flatscreen voor gaat gebruiken maar tv kijken op wat ziggo aanbiedt kan nog wel eens frustrerend zijn.

Jack Marotick

Flatscreen TV

door Goldline @, Oranjedorp, 23-03-2022, 14:15 (922 dagen geleden) @ Marotick

Bgrijp je verhaal niet Jack , een flatscreen tv is toch ook een monitor die je via scart /rgb /Dvi of Hdmi kan aansturen.
De resolutie bepaal je in je externe digitale ontvanger die voor Ziggo geschikt is.

--
Cees PA1DBA

Flatscreen TV

door soundman2 @, Wouw, 23-03-2022, 15:49 (921 dagen geleden) @ Goldline
Gewijzigd door soundman2, 23-03-2022, 15:58

Wie naar KPN kijkt bijvoorbeeld kan niet anders dan de TV als monitor gebruiken.
Heel veel nieuwere TV/internet modems hebben dan meestal alleen HDM1 en soms nog CVBS uitgangen. SCART heeft op vrijwel alle decoders afgedaan.
Je kunt van CVBS nog wel naar de Scart van een oudere TV, maar dan lever je wel wat aan scherpte in.
Ziggo levert nog steeds digitale ontvangers, die MPEG4 ontvangen en dan is je tv ook weer bruikbaar. Er zijn Humaxen, die via de AB een aantal instellingen van de TV kan doen, zoals aan/uit.
De orginele afstandsbediening van de TV heb je dan alleen voor speciale instellingen nodig
TV ontvangers met een digitale tuner alleen voor MPEG2, zullen ook een decoder nodig hebben en dienen dan feitelijk als monitor.

Flatscreen TV

door Marotick ⌂ @, Huizen, 23-03-2022, 19:00 (921 dagen geleden) @ Goldline

Misschien ben ik wat onduidelijk.
Ik gebruikte de tv als tv. Dus coax er in en digitaal afstemmen.
Ziggo geeft vele zenders door via de coax en mijn Sony tv kan die digitale zenders dus ontvangen zonder een extern kastje.
Voorheen was dat ook moeilijk want Ziggo wilde het basispakket niet ongecodeerd doorgeven maar toen ziggo stopte met de analoge doorgifte werden de Nederlandse publieke zender ongecodeerd digitaal doorgegeven. Ik kon dus moeiteloos omschakelen van analoog naar ongecodeerde digitale ontvangst, totdat... Ziggo stopte met de SD kwaliteit en ik dus een externe ontvanger moest hebben (een settopbox oid)
Die heb ik niet dus op eigen kracht kon de tv de zenders niet meer ontvangen en doorgeven dus heb ik als oplossing een Raspberry pi boxje er op aangesloten via de hdmi naar TV en het internet komt binnen op de interne wifi ontvanger van de Raspberry.
Ziggo zet een standaard neer waar ze destijds lyrisch over waren maar na een paar jaar trekken ze de stekker er uit en dat vind ik onbetrouwbaar. Als ontvangst toestel is de tv dus waardeloos.

Jack

Flatscreen TV

door ruudam @, Utrecht, 23-03-2022, 19:46 (921 dagen geleden) @ Marotick

Ziggo rotzooit maar aan.
Ik heb nu een Samsung kastje dat opeens een aantal zenders niet meer kan ontvangen.
Gek genoeg zijn dat allemaal SD zenders, de HD zenders komen allemaal goed door, net als een aantal andere SD zenders. Ook NPO 1-3
Wat het verschil is tussen de ene en de andere SD zender is een raadsel.
Ziggo zegt dat ze de tuner niet meer ondersteunen, op hun site staat van wel.

Flatscreen TV

door henk vdb @, Breda, 23-03-2022, 20:25 (921 dagen geleden) @ ruudam
Gewijzigd door henk vdb, 23-03-2022, 20:41

Ik denk dat zo'n zelfde kastje hier ook nog staat, iets met typenummernummer 270. Dat kastje is meer dan 10 jaar oud met alleen analoge uitgangen waar je met de hedendaagse TV's niets meer aan hebt. Het was de eerste digitale decoder die Ziggo voor een tientje aanbood. Zaken als uitschakelen van sommige gedigitaliseerde SD zenders, uitschakelen van de analoge FM radiozenders e.d. op de kabel zijn ruim van tevoren aangekondigd, maar het uitschakelen is gefaseerd gebeurd zodat er geen grote landelijke opschudding heeft plaatsgevonden. De meerderheid legt zich erbij neer omdat ze een abonnementenPAKKET hebben, nu ook vaak met mobiel telefoonabonnement erbij in. Te lastig (te veel gedoe) vinden velen om naar een andere provider over te stappen. De uitgeschakelde zaken, inclusief apparatuur, de functionaliteit gaat NIET meer terug komen, men had twee jaar geleden al moeten gaan klagen, het was allemaal al bekend dat het zou gaan gebeuren. Jammer voor onze wat oudere apparatuur maar NU is het een gepasseerd station en klagen daarover is gewoon te laat.
Overigens is er ook nog steeds een groot verschil tussen Ziggo (oorspronkelijk al Ziggo) en Ziggo (oud UPC gebied). Bij de laatste is het niet mogelijk een Humax (met of zonder) harddiskrecorder te gebruiken, bij de eerder genoemde WEL. Reden waarom je op de Ziggo site je postcode moet invullen, is dat oud UPC-gebied dan komt er bij de Humax te staan "niet mogelijk op dit adres". En zo zijn er nog meer verschillen, ook wat zenders in het basispakket betreft.

Maar....e.e.a. is wel erg off topic ondertussen als we naar de openingspost kijken.

Flatscreen TV

door ruudam @, Utrecht, 24-03-2022, 21:37 (920 dagen geleden) @ henk vdb

Het is een HD ontvanger, met echte HDMI uitgang
En er is er een zender bij gekomen die in HD uitzendt kan 83 NPO pol en nieuws.
Kortom, Ziggo rotzooit maar wat aan.
De spaanse zender op kan 73 wordt nu ook in HD weergegeven, maar die deed het bij mij nog, echter in beeld staat TVE (TV ESPANA) SD, dus een SD kwaliteit wordt openlijk verkocht als HD. Oplichters.

Flatscreen TV

door soundman2 @, Wouw, 24-03-2022, 11:53 (921 dagen geleden) @ Marotick
Gewijzigd door soundman2, 24-03-2022, 12:29

Dan heeft je TV niet de mogelijkheid van het decoderen MPEG-4. Dat hebben veel tv's niet en de Sony kennelijk dus ook niet. De eerste Humax kastjes IR-FOX C die Ziggo (gratis) uitdeelde hebben ook alleen maar MPEG-2 en kunnen dus ook niet meer voor Ziggo gebruikt worden.
Ook de gekochte Philips DCR2020 is dat lot beschoren.
[image]
[image]

De IR-FOX c
[image]
[image]


Mijn oude Panasonic plasma TV TX-P42XT50E is dan weer een alleseter, dus MPEG-2 en MPEG-4 en die werkt daarom gewoon.

[image]

Flatscreen TV

door ruudam @, Utrecht, 24-03-2022, 21:43 (920 dagen geleden) @ soundman2

Al lang geleden begon Ziggo met het omzetten van SD MP 2 naar SD MP 4. Op die oude kastjes vielen toen een heleboel zenders weg.
Dus gebruik ik een HD ontvanger, want dat is volgens mij allemaal MP 4, en inderdaad kon ik alle zenders weer zien.
Maar nu recentelijk is Ziggo weer bezig en vallen opeens een aantal SD zenders weg. Of die in MP 2 of MP 4 zijn kan ik niet zien.
Een onder is geschied, ik kon kan 83 NPO politiek en neiuws niet meer zien, maar sinds gister opeens wel, want die wordt nu in HD doogegegevn. Ik kan ALLE HD zenders ontvangen.

Het blijft ene volslagen raadsel waarom sommige SD zenders wel en andere niet meer te zien zijn.

Gewoon wachten tot ze alles naar HD hebben omgezet, en dan zie ik alles weer, krankzinnigheid ten top.

Flatscreen TV

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 24-03-2022, 00:03 (921 dagen geleden) @ Marotick

De enige actuele eis die o.a. een lommerd aan een platte TV stelt, is dat er een HDMI opzit. Feitelijk kun je dan alle kanten op met zo'n toestel.

IPTV-gebruikers (KPN-achtig internet) hebben altijd een losse ontvanger. Satteliet-gebruikers meestal. Ziggo gebruikers toch ook nog vrij vaak.

Verder kun je voor weinig geld een losse DVB-C ontvanger bekomen. Op verkoopsites of op de Koningsdagmarkt straks, soms al een ongeteste voor een paar euro. Ik heb zelf altijd een stapeltje gereviseerde klaarstaan voor testen en klanten.

Flatscreen TV

door soundman2 @, Wouw, 24-03-2022, 12:17 (921 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door soundman2, 24-03-2022, 12:34

Verder kun je voor weinig geld een losse DVB-C ontvanger bekomen. Op verkoopsites of op de Koningsdagmarkt straks, soms al een ongeteste voor een paar euro. Ik heb zelf altijd een stapeltje gereviseerde klaarstaan voor testen en klanten.

Let dan wel op dat ze MPEG-4 aankunnen anders heb je er nog weinig aan. Ik heb een aantal van die doosjes gekregen wegens obsolete. Ombouwen gaat niet,dus alleen geschikt voor sloop of kliko.
De specificaties staan meestal wel in de gebruiksaanwijzing, dus is het wel mogelijk om op bijv, een rommelmarkt even het model op de telefoon op te zoeken en de specs te bekijken. Geen MPEG4? Laten staan.

Flatscreen TV

door ruudam @, Utrecht, 24-03-2022, 21:49 (920 dagen geleden) @ soundman2

Ook al kunnen ze MP 4 aan, zelfs HD, dan nog zie je op sommige ontvangers niet alle SD zenders. Sinds kort is dat dus, paar weken.
Ziggo kan mij niet uitleggen waar het mis gaat, behalve dat de kast niet meer wordt ondersteund.

Flatscreen TV

door ruudam @, Utrecht, 24-03-2022, 21:45 (920 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Die ontvanger moet wel een HDMI uitgang hebben, en dus een HD ontvanger zijn. En dan nog, zie mijn eerdere berichten.

Flatscreen TV

door Jeroen Visser @, Eindhoven, 25-03-2022, 20:54 (919 dagen geleden) @ Jeroen Visser

Nog steeds gezocht....

Flatscreen TV

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 26-03-2022, 00:05 (919 dagen geleden) @ Jeroen Visser

Maar wat moet er op of aan zitten? Dat is voor eventuele aanbieders wel handig om te weten.

Flatscreen TV

door Jeroen Visser @, Eindhoven, 26-03-2022, 00:13 (919 dagen geleden) @ Maarten Bakker

kabel antenne aansluiting

Flatscreen TV

door henk vdb @, Breda, 26-03-2022, 18:38 (918 dagen geleden) @ Jeroen Visser
Gewijzigd door henk vdb, 26-03-2022, 18:43

kabel antenne aansluiting

Welke provider? Welk poscodegebied? Houder voor decryptiekaart nodig? Analoge zenders zijn weg van de kabel.

Je zal echt meer informatie moeten verzamelen om te weten wat je precies moet hebben.:-|.
Veel TV's worden weggedaan omdat de functionaliteit niet meer voldoet met de huidige kabelprovider, LEES de voorgaande berichten, wat voor de "kastjes" waarover gesproken wordt geldt, gaat ook voor veel van de oudere TV's op!

Flatscreen TV

door Goldline @, Oranjedorp, 26-03-2022, 18:49 (918 dagen geleden) @ Jeroen Visser

Jeroen zoekt dus een tv met een ingebouwde (moderne) digitale mpeg4 ontvanger en slot voor een Ci+ module?

Ter info , op de oude IR-Fox Humax ontvanger zijn de 3 NPO's nu niet meer te zien, de commerciële nog (?) wel.

--
Cees PA1DBA

Flatscreen TV

door Jeroen Visser @, Eindhoven, 26-03-2022, 21:12 (918 dagen geleden) @ Jeroen Visser

Ik ben inmiddels voorzien.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Vriendelijke groet, Jeroen

powered by my little forum