Video2000 - VR-2840 - Beeldproblemen (Toestel of techniek)

door Dominic, 10-06-2011, 19:33 (4708 dagen geleden)
Gewijzigd door Dominic, 10-06-2011, 19:36

Al geruime tijd heb ik een VR2840 staan welke ik ooit eens van de rommelmarkt heb geplukt.

De machine deed in het begin helemaal niets behalve de klok weergeven. Na het deck en de schakelaars schoongemaakt te hebben kwam er eindelijk wat leven in.

Na het afspelen van een band bleek dat de positie van het "head-gap" verkeerd stond. Deze bijgeregeld. Koppen en loopwerk gepoetst, een nieuwe drukrol en toen een redelijk plaatje uit de machine. En een verbluffend geluid. Tot zover.

Nu was ik nog niet totaal tevreden over het beeld, veel ruis en dropouts. Ook zijn er problemen met de led's in het frontpaneel. Ook licht het stereolampje nergens op. Niet bij een stereo opgenomen video en niet bij een afgestemde zender.

De DTF schijf met zijn sleepcontacten op de kop heb ik al schoon gemaakt, dat mocht helaas niet baten. En wat een ramp is het om dan de beeldruis weer weg te regelen met de schroefjes waarmee de brug vast zit.

Verder heb ik de voeding gereviseerd met nieuwe elco's en daarna de spanningen gecontroleerd voor zover mogelijk.

Nu zoek ik een service handleiding en wat tips om het beeld te verbeteren.
Ik heb zelf alleen de supplementen van de service doc en geen complete.
Verder zit het me een beetje dwars dat de gap-position niet goed stond. Dat heb ik nog niet meegemaakt bij een V2000. En de potmeter is ook niet iets waar je zo 1-2-3 bij kan.

Dominic


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum